2011. június 28., kedd

Íme egy elrettentő példa, hogyan ne bánj a meglévő ügyfeleiddel

Az jutott eszembe, miközben olvastam az OTS Üzleti Sajtószolgálatánál a mai napon megjelent hírt, hogy nem hiába félnek a magyar kkv-k annyira az üzleti kapcsolatoktól, együttműködésektől. Ha van egy jó ajánlat, amögött is már rögtön átverést sejtünk. Nem hiszünk annak, amit a másik mond. Bizony, gyakran meg van az alapja! Ez a nagyfokú bizalmatlanság óriási károkat képes okozni, és ráadásul a gazdasági aktivitást is igen erősen visszaveti.

Na, de lássuk, mi is történt, ami szerintem elrettentő példa egy magára valamit is adó vállalkozás számára, aki hosszú távon fejlődni szeretne:

A Club Tihany kárt okozott a  "Media Hungary 2010" konferencia szervezőjének, amikor érvényesen létrejött szerződésük ellenére tavaly májusban a konferencia idejére leszerződött egy harmadik féllel, így a rendezvény eredeti helyszínét nem biztosította a Media Hungaria számára, amelynek ezért a konferenciát váratlanul egy másik helyszínen, Balatonfüreden kellett megrendeznie.
Az ügy háttere: A Média Hungária Konferenciairoda 13 éven át folyamatosan a Club Tihanyban rendezte meg a Média Hungary és Internet Hungary konferenciákat minden év májusában, illetve októberében. A 15. születésnapját ünneplő Média Hungary konferenciát a szervezők természetesen 2010-ben is a szokott helyszínen kívánták megtartani, s ehhez a sok év alatt kialakult módon gondoskodott is a Club Tihany lefoglalásáról. A szállodát üzemeltető Club Tihany Zrt. azonban május 10-én - azaz mindössze egy héttel (!) az évente 1200-1300 főt vonzó kétnapos konferencia előtt - arról tájékoztatta több mint egy évtizede együttműködő partnerét, hogy a hónapokkal korábban, közösen kijelölt és megállapodott időpontban mégis más rendezvény, illetve konferencia számára biztosítja a Club Tihany teljes kapacitását.
A szervezők a rendelkezésre álló egyetlen hét alatt a konferenciát  áttelepítették Balatonfüredre, ahol a konferencia végül több mint 1200 résztvevővel sikeresen lezajlott. A költözés azonban jelentős többletköltséggel járt, ezért a Média Hungária a konferenciát követően kártérítési igényt jelentett be a Club Tihanyhoz. Mivel ez nem hozott eredményt, a társaság a Veszprém Megyei Bírósághoz fordult kárai megítéléséért. A bíróság pedig megállapította a Club Tihany felelősségét! 

(OTS Üzleti Sajtószolgálat)
Ennyi a hír. Azt gondolom, sokat nem kell hozzátennem, mindenki le tudja vonni a tanulságot belőle. A Club Tihany magatartásának, nem csak erre a konkrét esetre van hatása. Például: ha eszembe jutott volna, hogy valaha rendezvényt, ÜRT-t szervezzek ezen a helyen, ezek után biztos nem fogok.... és még szerintem sokan mások is így vannak vele.
Ebből az esetből is látszik, mekkora jelentősége van a bizalomnak és a bizalomépítésnek napjainkban.

Te hogyan bánsz a meglévő vevőiddel, mennyire figyelsz rájuk?
Javaslat: úgy viselkedj ügyfeleiddel, hogy a JÓ HÍREDET vigyék!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése