2011. június 22., szerda

Veszed a fáradtságot, hogy kihasználd a lehetőségeket?

Rajtad múlik!


"A lehetőség nem olyan, mint az ingyen fuvar. A lehetőség kihívás. Éppen ebben rejlik az értéke. A sikert senki nem kínálja fel neked ezüsttálcán. Ez nem olyasmi, ami csak úgy megtörténik veled. Hiába vagy jó időben jó helyen, ha nem veszed a fáradtságot, hogy kihasználd a lehetőségeket.
A lehetőségekhez eljuthatsz mások útmutatása vagy segítsége alapján, de a megvalósítás már csak rajtad múlik".
(Ralph S. Marston Motiváció minden reggel c.könyvéből idéztem az előbbi sorokat.)
Hogy miért is foglalkozok a lehetőségek kihasználásával? A legutóbbi találkozón a következő eset történt:

Meghívtuk néhány nagyobb cég beszerzési vezetőjét a találkozóra. A kerekasztal beszélgetés után lehetőség volt arra, hogy aki akart megismerkedjen velük, érdeklődjön, kérdezzen. Nagyon sokan éltek is vele. Az egyik résztvevő (remélem, nem haragszik meg, ha magára ismer) azonban azt mondta nekem: meghívhattuk volna nem csak beszerzési vezetőket, hanem pl. HR-es vagy műszaki vezetőt is, ugyanis számára az még jobb lett volna.
Abban igaza van, hogy valóban meghívhattunk volna mást is egy-egy cégtől.
De máig sem értem, vajon a résztvevő miért nem ment oda a beszerzési vezetőhöz és kérte el pl. a műszaki vezető nevét, elérhetőségét, hogy később személyesen megkereshesse? Könnyen bekerülhetett volna hozzá, hiszen hivatkozhatott volna a beszerzési vezetőre, akitől megkapta az elérhetőségét. Miért nem használta ki az alkalmat?
Számos, ehhez hasonló esetet tudnék felsorolni.
A lehetőségek rendkívül nagy ajándékok, gyakran fel sem fogjuk, és nem becsüljük eléggé őket. Ne azt várjuk - a fenti idézet alapján -, hogy majd a helyünkbe jönnek a megrendelők, a vevők.

Itt a nyár. Nagyon sok cégnél azt gondolják, és úgy is viselkednek, hogy ilyenkor a "fű se nő".
Pedig nem így van! Az biztos, hogy ilyenkor visszaesik a cégek aktivitása a szabadságolások miatt, de nem azt jelenti, hogy nincs üzleti lehetőség. Ezt ne higgyük el!

Keresd meg a saját környezetedben, tevékenységedben azt, amire a nyári időszakban lehetőséged van.
Igenis, ilyenkor is tudsz tenni azért, hogy vállalkozásod egyről a kettőre jusson?
  1. Talán most több idő van rá, hogy a régi vevőidet megkeresd, személyesen vagy telefonon, no nem ajánlattal, hanem egy ajándékkal vagy csak egyszerűen elhívod egy baráti beszélgetésre.
  2. Rendszerezed, megfelelő adatbázist készítesz azokból a névjegykártyákból, megszerzett ismeretségekből, amelyekre ebben az évben tettél szert.
  3. Lehet, hogy érdemes átgondolni az első félév tapasztalatai alapján az értékesítési stratégiádat, és most van rá idő, hogy ahol kell, változtass rajta.
  4. Talán érdemes gondolkodni új kommunikációs módok, eszközök bevezetésén, amelyekkel ősszel hatékonyabb lehetsz.
  5. Nézd meg, fontold meg, az eddigi kapcsolataid közül van-e olyan, akivel a jövőben erősíteni tudnátok egymást (akár közös projekt, vagy más együttműködés formájában). Tedd meg te az első lépést felé!
  6.  stb.
Tehát, ha nyáron nálad is csökken az üzleti aktivitás, HASZNÁLD KI JÓL AZ IDŐT, MINT LEHETŐSÉGET!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése