2010. augusztus 17., kedd

20 perc tárgyalás elég volt a tíz milliós üzlethez

Egy cég tulajdonosa általában akkor elégedett, és akkor érzi sikeresnek a tevékenységét, ha minél több üzletet tud kötni. Ennek következtében pedig nő az árbevétele, nyeresége.
Természetesen, azért az eredmény nem egyik napról a másikra jön, illetve nem is biztos, hogy rögtön pénzben ki lehet fejezni azt a hasznot, amelyet egy személyes kapcsolat megszerzése, egy találkozás hordoz.
Az egyik klubtagunkkal, Árvai Péterrel beszélgettem a minap, aki a Marketing Mentor Kft tulajdonosa, a WKing Marketing Mentor tanácsadói csoport vezetője. Fő tevékenységi körébe sorolható az online marketing, a kommunikációs stratégiák kialakítása, spirituális vezetés, coaching.

Néhány gondolatban megosztotta velem Péter, hogyan tudott az Üzleti Randi által eddig 10 milliós üzletet kötni.

- Miért fontos neked, mint online marketing szakértőnek, a személyes kapcsolatépítés?

- Azt gondolom, hogy erre a kérdésre, mindenki ha magába néz, megtalálja a választ. Az ember maga közösségi lény. Szükségünk van az élethez személyes kapcsolatokra. Akármit is gondolunk, voltaképpen kapcsolat ember és ember között jön létre. 

Hálás vagyok, hogy a sors megengedte, hogy a saját utamat járjam, így időben megszereztem a szükséges tapasztalatokat ahhoz, hogy mélyen megértsem a személyes kapcsolatok jelentőségét és erejét. Az üzleti életben a  belátás, amit megszereztem, és a kapcsolatok, amiket felépítettem, számomra a legnagyobb értékek.

Van, hogy az ember felkenődik a falon, amit épp válságnak hívnak, vagy csődnek, vagy rossz üzleti döntésnek, vagy rossz hitelnek, vagy rossz piaci körülménynek, vagy családi problémáknak, esetleg hosszan tartó betegségnek. Csődbe mehet egy vállalkozás, elvehet az élet bármit, de az, amit megtanultunk, az elveink, az értékrendünk és a kapcsolataink, ezek azok, ami maradandó, stabil alapjai az életnek, s ezekre bármikor bármit fel lehet építeni.

Így nem csak hogy fontos a személyes kapcsolatépítés, hanem igazából belső szükséglet. Folyamatosan keresem azokat, akik hasonló értékrend alapján élnek, alkotnak, vállalkoznak, gondolkodnak. Tőlük tanulok, és ha tehetem, magam is szívesen segítek bármiben, megosztom tapasztalataimat. Így kerültem közel az Üzleti Randihoz is.

- Miért pont az Üzleti Randit választottad?
- Az Üzleti Randi egy érdekes, így az idő távlatából visszatekintve, sorsszerű kanyar volt a vállalkozói életemben néhány évvel ezelőtt. Egy kedves barátom, Hunyadi Zsolt ajánlotta.
Számomra egészen közeli volt az az idea, aminek jegyében az Üzleti Randi működött. Ez nem volt más, mint egy tisztességes, tiszta szívű kezdeményezés, amely azt tűzte ki célul, hogy segít egymásra találni a hasonló értékrenddel rendelkező üzletembereknek és vállalkozásoknak. Segít kapcsolatba kerülni és teret ad az üzleti lehetőségek találkozásának.

Ami nagyon tetszett, hogy az ötletadó mindezt nem egy “majd én megmondom” emberként, “guruként “, hanem egy logikusan felépített, tisztességes vállalkozás vezetőjeként képviselte. Majdhogynem háttérből gondozva az érkező vállalkozások érdekeit.
Így igazán fontos értékekre bukkanva kiemeltebb figyelmet szenteltem az Üzleti Randinak. Veled kapcsolatban pedig egymást érték a kellemes csalódások, a rendezvényeken a jobbnál jobb, pozitív élmények.
A kapcsolat olyannyira jól sikerült, hogy az Üzleti Randitól több felkérést is kaptam online marketing témakörű előadások megtartására.

- Milyen eredményt tudtál elérni az Üzleti Randi által? Kivel milyen jellegű együttműködést, üzletet sikerült kötnöd?
- A legkiemelkedőbb “Üzleti Randiról” szeretnék pár szót szólni.
Az egyik Üzleti Randi rendezvényen találkoztam Dr. Csonka Péterrel, a Bács-Kiskun Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány ügyvezetőjével, aki a 3P Műanyagipari, Csomagolástechnikai és Nyomdaipari Klasztert képviselte (http://3pklaszter.hu).

A megismerkedést követően hamarosan a negyedéves Klaszter gyűlésen találtam magam előadóként. A Klaszter, mint akreditált Innovatív klaszter sok fontos eredményt tudhat már a háta mögött, a management helyes meglátásai és fontos stratégiai lépései, az iparágak vezetőinek kitartó összefogó munkája példaértékű. Ők is belátták, hogy noha ipari területeken vannak jelen, az online eszközök bevezetése, és a lehetőségek alkalmazása fontos stratégiai pontja a cégek és a 3P Klaszter stratégiai tervének is. Így a vezetéssel közösen folyamatosan dolgozunk ezen.

Több céggel is volt-van egyedi együttműködés is. A legkiemelkedőbb eddig a Nordtek Imexo Kft.-vel történt nemzetközi kampány tervezés volt.

- Milyen értéke lett az együttműködésnek, ha lehet forintban kifejezve?
Az együttműködésünk már egy jó ideje tart, több kissebb nagyobb projectet magába foglalva, de összességében 10 millió Ft feletti az össz' bevétel ebből a randiból, az elmúlt két évben.

Így belső meggyőződésből mondhatom, hogy a sikeres vállalkozások egyik fontos pillére tud lenni az Üzleti Randi! A másik fontos pillére maga a vállalkozó! Az a vezető, aki meghatározza az irányt, és konzekvensen elvek és értékek alapján építi kapcsolatait!

Végül egy meglátás amit szeretnék megosztani:
Az emberi és üzleti kapcsolataink értéke, sosem csillog a felszínen. A mélyben van lenn, az elvek és a helyes értékrendekből eredő tettek építik. Ez vállalkozásunk hajójának a tőkesúlya. Itt dől el, hogy a nehéz időkben elsüllyed-e a hajónk vagy a felszínen marad.

Ha Ön is szeretne egy olyan találkozón részt venni,
ahol akár hasonló eredményeket érhet el, mint Péter,
akkor szeretettel hívom a 14. találkozónkra,
és ráadásként,
a további üzleti lehetőségeket rejtő
szakmai szekciók munkájába is bekapcsolódhat
>>>
a részletek itt!!!

5 megjegyzés:

  1. Csak megerősíteni tudom Péter véleményét. Az Üzleti Randi találkozók tényleg kiemelkedő színvonalú rendezvények. Én is biztatom a cégvezetőket, hogy jöjjenek el a következő találkozóra és személyesen is tapasztalják meg, hiszen a fenti interjú is megmutatta, hogy érdemes részt venni :-)

    OPTITAX Számviteli Kft. - Jászberényi Ivett

    VálaszTörlés
  2. Idézem:

    "Végül egy meglátás amit szeretnék megosztani:
    Az emberi és üzleti kapcsolataink értéke, sosem csillog a felszínen. A mélyben van lenn, az elvek és a helyes értékrendekből eredő tettek építik. Ez vállalkozásunk hajójának a tőkesúlya. Itt dől el, hogy a nehéz időkben elsüllyed-e a hajónk vagy a felszínen marad."

    Csodálatos és őszinte meglátás. Azt hiszem Péter gondolatait nagyon sok üzletembernek magáévá kellene tenni... Az ilyen értékrend viszi előre nemcsak a vállalkozásokat,de az országunkat is.

    VálaszTörlés
  3. Üdvözletem!

    Kérdésem csak annyi, aki MLM-ben tevékenykedik és nem cégtulajdonos, hanem erősen kezdő, hasznos jelen lennie?

    VálaszTörlés
  4. Kedves Mária!
    Egy biztos,a cégvezetők azért jönnek ezekre a találkozókra, hogy olyan kapcsolatokra tegyenek szert, amelyekből megrendelés, valamilyen együttműködés, közös projekt, tehát haszon származik, ill. tudják egymás munkáját információkkal, ajánlásokkal segíteni.
    A találkozónak nem célja az azonnali értékesítés. Látom, nem is szereti senki, ha valamit nagyon "tukmálnak".
    Tehát, ha Önnek termékei vannak, amelyet kizárólag értékesíteni szeretne, de nem tud adni másoknak használható üzleti infókat, ajánlani lehetséges partnereket, stb., nem érdemes eljönnie.

    VálaszTörlés
  5. A 20 perc némi költői túlzás, de ahogy egy szikrától i slángra lobban a fáklya, úgy ebből a szmpontból igaz..:)
    De fontosnak érzem elmondani, hogy 2 év meló is van a dolog mögött. Melyben volt sok jó és rossz döntés is útközben, sok sok tapasztalat.

    Szóval nem a mázli, a kapcsolatépítés a lényeg!

    És szeretném egy kedves barátom bölcs meglátásával zárni a gondolatot:

    "A szerencse ott jár nálad is!
    minden nap, ha húzod a szádat is!"
    Kowalsky meg a Vega

    VálaszTörlés