Gyurka András klubtagunk nem régiben összeállított egy anyagot "Amit feltétlenül tudni kell a piacvezetésről!" címmel. Ajánlom mindenki figyelmébe.
„Ha a mások által kitaposott utat járod, mindig csak Őket követheted.
Ha magad szabod meg az irányt, csak Téged tudnak követni.”
- Nagyon sok cégvezető el sem tudja képzelni, hogy ő is lehet piacvezető. Legtöbbször azt tapasztaltam, hogy nem a vezető tudásával, a tehetségével volt baj, hanem azzal, hogy nem is gondolt erre. Eszébe sem jutott ilyen célt kitűzni, mert eleve elérhetetlennek tartotta - mondta András.
Sokan feltehetik a kérdést, miért olyan fontos, hogy a magam kis területén piacvezető legyek? A válasz nagyon egyszerű: ismertséget, hitelességet, komoly versenyelőnyt, s ezáltal több bevételt jelent.
- Amíg valaki nem piacvezető, nem tudja, hogy milyen az - folytatta Gyurka András, és azt sem tudja, hogy miképpen lehet oda eljutni. Ha azoktól akarja megtudni, akik már ott vannak, olyan dolgokról fognak beszélni, ami számára nem egészen érthető és nem látja, hogy amiről beszélnek, miért fontos.
Ezért elsősorban azt kell megtanulni egy vezetőnek, hogy a jelenlegi helyzetéből hogyan és milyen eszközök igénybevételével juthat a csúcsra.
Akkor nézzük meg egy kicsit más nézőpontból, és talán sikerül feloldani ezt az „elérhetetlen” gondolatot.
Egy vállalkozás, vagy a vezetője sokféleképpen lehet piacvezető:
-Lehet az adott területen nemzetközileg a legjobb.
-Lehet az adott területen országosan a legjobb.
-Lehet piacvezető a saját régiójában.
-Lehet a legismertebb a városában, vagy a közvetlen környezetében.
-Lehet piacvezető egy adott termékkel, vagy termékcsaláddal.
-Lehet piacvezető egy technológiával.
-Lehet a legismertebb egy szolgáltatással.
-De lehet legismertebb úgy is, mint szaktekintély.
Tehát láthatja, hogy ha egy kicsit tágabb értelemben nézi a piacvezetést, máris sokkal nagyobb eséllyel tűzheti ki célul ezt a pozíciót.
Azonban bármelyiket célozza meg, mindegyik esetben szükség van néhány olyan dologra, ami elvezet odáig, hogy piacvezető legyen.
Ilyen például az, hogy fel kell építenie a státuszt. Az építkezés során juthat el arra a pontra, ahol elismerik, és már tudják róla, hogy ő a legjobb. Akár cégként, akár személyként törekedik a piacvezető helyre, azt az adott környezete fogja visszacsatolni. Tehát hiába gondolja valaki, hogy már piacvezető, ha a statisztikák nem ezt mutatják.
Milyen utat kell bejárni annak akik valóban piacvezető szeretne lenni:
-Az első lépés: döntse el, hogy valóban piacvezető szeretnél lenni.
-A második lépés: határozza meg pontosan, hol és miben akar piacvezető lenni.
-A harmadik lépés: dolgozzon ki egy stratégiát.
-A negyedik lépés: legyen konkrét programja.
-Az ötödik lépés: valósítsa meg.
Hogy ez miként is működik a gyakorlatban, azt elolvashatja a Magyar Üzleti Világ (MÜV) márciusi, nyomtatott kiadványában, és még nagyon sok érdekes, hasznos dolgot is.
Íme a márciusi lapszám borítója:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése