2011. március 22., kedd

Hogyan lehet a konkurenciánál drágábban eladni valamit?

Egy asztalos zseniális értékesítési hozzáállása

Bizonyára sokan találkoztak már személyesen vagy beszéltek telefonon kedves kolléganőmmel, Tóth Valériával, aki az Üzleti Randi Klub születésétől fogva velünk van, segíti munkánkat. A napokban mesélt el nekem egy nagyon tanulságos történetet, amely az építkezésük kapcsán esett meg vele.

Íme, olvassátok figyelmesen! Sok tanulsággal szolgál.

Egy építkezés kellős közepén vagyunk. És mint minden építkező, lelkesen gyűjtjük az árajánlatokat, aminek az a vége, hogy sokszor elveszünk bennük. A konyhabútorunk elkészítéséhez két asztalostól kértünk ajánlatot. Mindkét szakembert régóta ismerjük, tudtuk hogy nagyon szépen dolgoznak.
Mindkettőjüket elhívtuk az új házba, hogy nézzék meg a konyhának szánt helyet (sajnos elég kicsire sikerült), elmondtuk, hogy mik az elképzeléseink, milyen stílusú konyhát szeretnénk. Nem volt nehéz dolguk velünk, mert én egy héten keresztül éjjel nappal terveztem a konyhabútort, de mivel kicsi a helyiség, szerettem volna minél hasznosabban kihasználni a helyet. Tehát vártam, illetve kérdeztem, hogy milyen lehetőségeink vannak. Ráadásul olyan konyhafront tetszett nekünk, amit Szegeden nem lehet kapni, illetve szerettük volna, ha a beltéri ajtóinkat szakember kezeli, festi le.

Az egyik asztalos kiszámolta az általunk megadott igények alapján az árajánlatot, illetve abban maradtunk, hogy a konyhafrontot beszerezzük mi. Elmondhatom, nagyon kedvező volt az árajánlata. Az ajtóra csak annyit mondott, hogy azt mi is le tudjuk festeni, nem kell ahhoz szakember.
Azonban a másik asztalos már az elején elkezdett velünk ötletelni. Kérte, hogy küldjünk neki képeket, hogy milyen stílusú lakást szeretnénk. Erre azért volt szükség, hogy lássa az elképzeléseinket, és tovább tudjon gondolkodni rajta. Küldött nekünk CD-t, amire kiírta az eddigi munkáit, hogy megnézzük. Nem csak azért, hogy lássuk, hogy jól dolgozik (azt márt tudtuk előtte is), hanem hátha megtetszik valamelyik, vagy beindítja a fantáziánkat. Azt is elmondta, hogy szerinte melyik ötletünk nem jó, vagy egyik elem helyett ezt kellene betenni, mert praktikusabb. Hozott famintákat, a konyhafrontra pedig készített két változatot is. És még a belső ajtóinkat is lefesti. Összességében az ő árajánlata drágább volt, de mégis őt választottuk.
Hogy miért? Először én sem tudtam megmagyarázni, hiszen így az építkezés vége felé a mi zsebünkben sincs már túl sok pénz. Azt hiszem az emberi hozzáállás az, ami döntő volt. A mester arra figyelt, hogy olyan konyhát csináljon nekünk, amire vágyunk, amilyen az álmunk - legalább is ezt éreztük rajta.
Kérdések, amelyeket érdemes feltenni magunknak:

Vajon, mi mennyire tudunk az ügyfél fejével gondolkodni?
Eladni akarunk csupán, vagy szeretnénk, ha a termékünk vagy szolgáltatásunk valóban az ügyfelünk hasznára válna?
Mit csinálhatnál még, amitől az ügyfélszolgálatod, a kommunikációd hitelesebb, megbízhatóbb lenne?
Egy-egy tárgyalás alkalmával inkább magadról beszélsz, vagy az ügyfél problémájának a megoldására koncentrálsz?

Azt mondod, Te valóban kiváló és megbízható vagy a saját szakterületeden?
Gyere és mutasd meg >>>

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése