Lipóti pékség (forrás:elelmiszer.hu) |
Szeretnél terjeszkedni? Szeretnél több vevőt? Szeretnéd növelni értékesítésedet?
Ezek igen bárgyú kérdések, igaz? Természetesen, ki ne szeretne több bevételt?
Íme egy nagyszerű magyar példa, hogyan lehet ezt megtenni együttműködéssel, összefogással.
Az elmúlt héten olvastam az Élelmiszer Online-on ezt hírt: "az Univer boltok a vevőkörbővítésen gondolkodtak, a sütőüzemet működtető Univer Product Zrt. fejleszteni akart, a Lipóti Pékség pedig az Alföldön szeretett volna terjeszkedni. Magyar cégek és azok érdekei találkoztak. Ennek eredményeképpen jött létre az az együttműködés, mely mára elérhetővé teszi a Lipóti pékárukat az Univer boltjaiban."
"Az Univer számára az értékesítés növelése volt a terv, ami ez idáig boltok nyitásával és külső partnerek felé történő értékesítéssel értek el. Ennél azonban sokkal egyszerűbb és kevésbé költséges megoldás a mintaboltok nyitása, hiszen kettő már üzemel az Univer berkein belül. Az elképzelés jónak tűnt, meg is kezdődtek az előzetes munkálatok, tervezések, felmérések, piackutatások. Ebben a szakaszban már látszott, hogy nem árthat, ha külső segítséget – mondhatni szakmai tanácsot – kér a cég egy olyan szakembertől, mint a „lipóti pék”, aki képes volt 18 év alatt a nagymama házában elindított pékségéből egy országosan ismert, az Észak-Dunántúlt és Budapestet lefedő, 100 mintabolttal rendelkező Lipóti Pékséghálózatot felfejleszteni. Emellett további 20 mintabolt üzemel Szlovákiában. A folyamatos egyeztetések során csakhamar kiderült, hogy a kiváló tanácsok helyett mindkét fél – Univer és Lipóti – közös érdeke, ha a Lipóti Pékség Kecskemétre települ, helyben süti termékeit és maga hozza létre a mintaboltokat. Ez egy egyedülálló kezdeményezés Magyarországon, ám annál értékesebb és valóban példaértékűnek mondható.
A tavaly decemberben megkezdett Univer - Lipóti együttműködés folyamatosan fejlődik az Alföldi régióban. Jelenleg 14 Univer ABC-ben működik Lipóti pékség, melyek a Lipóti termékek mellett megtartották kínálatukban a legkeresettebb Univer pékárukat is. Ezen felül 3 saját, franchise rendszerben működő Lipóti üzlet is megnyitott az Alföldön az elmúlt héten."
Miért kell együttműködés, összefogás, hiszen mindkét cég önmagában is sikeres?
Manapság inkább az jellemző, hogy mindenki a saját érdekeit és saját "bizniszét" tolja előtérbe, akár a többiek rovására is, mondván kegyetlen a piac.Íme egy nagyszerű példa arra, hogy az összefogás által sokkal nagyobbat léphetünk előre, új piacokat szerezhetünk egyszerűen, olcsón.
A kérdés: miért nem figyelünk az együttműködésekre jobban?
Nem félnek attól, hogy az egyikük jobban jár, mint a másik? (Ez az együttműködések rákfenéje.)
A Lipóti Pékségnél nem félnek attól, hogy miután betanítják az Univer dolgozókat, hogyan kell finom lipóti pékárut készíteni, az Univer "ellopja" a tudást, a technológiát, és saját márkanév alatt forgalmazza?Nem! Nem! Miért?
Mert tudják, hogy az összefogásban sokkal több erő és lehetőség van, és sokkal több eredményt hoz, mint a csalás, mások kihasználása.
Esetleg szeretnél Te is az említett két céghez hasonló, jó eredményeket hozó, gyümölcsöző együttműködéseket létrehozni?
Mi kell hozzá?
- bátorság
- nyitottság
- idő a személyes kapcsolatok gyarapítására és ápolására.
- kezdeményező, és együttműködési készség
- kitartás
- korrektség
- minőségi termék vagy szolgáltatás.
Ha most elsőre nem nagyon tudsz ilyen cégeket, építs új kapcsolatokat!
Íme most egy nagyszerű lehetőség kínálkozik, élj vele >>
Ui.: Ne a kifogásokat keresd!
Szívesen társulnánk mi is hasonló szép eredmények elérése érdekében.
VálaszTörléswww.ktledmedia.eu
Kedves ledfal!
VálaszTörlésÁltalában a találkozóinkon indulnak el ezek az együttműködések, mivel ez a személyes találkozások színhelye. Érdemes kipróbálni! Sokan szkeptikusan eleinte, de a találkozó után azt mondják, érdemes volt. Ajánlom Neked is!