Szombati Orsolya |
Orsi egyébként előadást tart a március 3-i, Legyél meNŐ! című, női vállalkozóknak szóló Üzleti Randi Találkozón (amelyről még nem maradtál le, ha Te is női cégvezető vagy).
Azért is örültem az írásnak, mert Orsi nagyszerűen fogalmaz meg olyan igazságokat, alapvető ügyfélszerzési és vevőmegtartási szempontokat, amelyekből mindannyian tanulhatunk.
Most a következőkben idézem a blog számomra legjelentősebb részeit. Feltétlenül olvasd el, és az itt leírtakat hasonlítsd össze a saját gyakorlatoddal!
"Nem tudom, hogy milyen hosszú az értékesítési ciklusod, hogy meddig tart, míg egy kapcsolatfelvételből üzleted lesz. Azt sem tudom, hogy mik a céljaid erre a hónapra, vagy erre a negyedévre.
De azt tudom, hogy ha MA nincs elegendő potenciális ügyfél az értékesítési csatornádban (méghozzá annyi, amely figyelembe veszi a meglévő ügyfeleid lemorzsolódását is) akkor egészen biztosan nem éred el azokat a célokat, azt a bevételt és azt a profitszintet, amit magad elé tűztél.
Miért? Mert a hosszú távú siker érdekében fókuszálnod kell a rövid távú célokra is. Méghozzá a nagyon-nagyon rövid távúakra! Koncentrálj a rövid távra is!
Mi újság a mával?!Ha már a naptárról van szó, írd be a március 31-i napra a következő eseményt. Ez is egy olyan alkalom, ahol nagyon sokat tehetsz a következő hónapjaid sikeréért.
Közhelyesen hangzik, de amit ma megteszel, az hatással lesz jövőbeli eredményeidre is. És persze az is, amit megtehetnél, de nem teszel meg ma.
Minden kapcsolatfelvétel, amit ma indítasz, egy nagyszerű lehetőség arra, hogy holnap újabb ügyfelek legyenek a vállalkozásodban.
Bármi, amit ma teszel, eredményt hozhat holnap. Ha ma nem cselekszel, vagyis nem keresel új ügyfeleket, új üzleti lehetőségeket, akkor holnap nem lesz mire építened.
Az út gyakran hosszú egy első kapcsolatfelvételtől a szerződéskötésig vagy vásárlásig. Sokszor hetekbe, hónapokba, és olykor akár egy évbe is beletelik, mire létrejön az üzlet. Éppen ezért a frissen kialakult kapcsolataidat gondosan ápolni is kell! Az nem elég, ha kiküldesz egy bemutatkozó anyagot, vagy leülsz tárgyalni egy lehetséges partnerrel, és várod, hogy az ügyfél jelentkezzen.
Mindig te legyél az, aki kézben tartja a folyamatot. Ha nem is tudsz azonnal üzletet kötni, mindig hagyd magad után nyitva a kiskaput, és biztosítsd annak lehetőségét, hogy később visszatérhess. Addig pedig törekedj arra, hogy ébren tartsd a kapcsolatot, és minden beszélgetés vagy minden találkozó alkalmával pozitív érzéseket hagyj magad után és tudd, mi lesz a következő lépésed.
Az a törődés, amellyel ma fordulsz az ügyfelek felé, nem biztos, hogy már holnap eredményt hoz. Meglehet, hogy csak egy negyedév, vagy egy év múlva élvezheted a befektetett munkád gyümölcsét.
De ha nem figyelsz a mára, nem lesz holnapod sem. Ha ma sem ápolod a kialakult üzleti kapcsolatot, gyorsan a feledés homályába merülsz.
Mit hoz a jövő hét?!
Szeretnéd tudni, milyen jövőd lesz? Nézz bele a naptárodba, és vess egy pillantást a jövő hetedre! Mit látsz?
Vannak benne megbeszélt időpontok akár meglévő, akár új ügyfelekkel? Vannak benne olyan tevékenységek, amelyek az üzletszerzési vagy kapcsolatápolási munkádat támogatják? (pl. bemutatkozó anyag kiküldése, ajánlatírás, hírlevél írás, blog bejegyzés írása, bármiféle marketing tevékenység, kapcsolatépítés, stb…) Találkozol a jövő héten legalább három olyan emberrel, aki döntéshozó, vagy bármilyen hatással van a döntésre?
Ha igen, gratulálok neked! Jó úton jársz.
Ha azonban csak üres oldalakat látsz a naptárodban, az azt jelenti, hogy a jövőben is akadnak majd fehér foltok a vállalkozásodban. Ne hagyd! Ha hosszú távú sikereket szeretnél elérni az értékesítésben, mindig tudd, hogy mi fog veled történni a következő héten, és mi az, amit még ma tenni fogsz a siker érdekében!
Ne feledd! Minden, amit ma megteszel (vagy nem teszel) hatással van a jövődre!"
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése