2011. február 2., szerda

Farkastörvények vagy bizalomépítés?

Látszólag ellentmondásos fogalmak: ahol a farkastörvények uralkodnak - mint most a gazdaságban, az üzleti életben -, ott nincs helye a bizalomnak. Aki erősebb, az győz, nem igaz?

Ha csak az erőre épít valaki, és azt mondja: "mindenféle eszközt (akár tisztességtelent is) felhasználok, hogy célomat, az áhított profitot elérjem", nagyon téved. Ugyanis elképzelhető, hogy egy darabig lehet így boldogulni, de gyorsan elérkezik az idő, amikor jön valaki, aki nálam is erősebb. Mi lesz az után?


Ahogyan nem lehet fából vas karikát készíteni, ugyanúgy nem lehet bizalom nélkül hosszú távon az üzletben életben maradni. Viszont a bizalomról üzleti körökben beszélni kb. annyit jelent, mint ha éppen az aktuális időjárásról csevegnénk. Nem árt, nem használ.  E miatt igazából nem is vesszük komolyan. "Persze, persze, szükség van bizalomra, de arra még nagyobb szükség van, hogy most eladjam a termékemet." - sokszor ilyen hozzáállással találkozok.
Pedig a bizalomépítés éppen az eladást hivatott segíteni.

Íme egy hely - a 17. Üzleti Randi Találkozó a Bodrogi Kúriában -, ahol megvolt a bizalmi légkör, a cégek mélyebben megismerhették egymást január 27-én. Már csak az egyéneken múlik, kik hogyan élnek a megszerzett kapcsolatokkal. A fotók a találkozón készültek.

Képek a legutóbbi, január 27-i találkozóról:



Gondolkozz el rajta, Te hogyan építesz bizalmat?

Javaslom kipróbálni az egyik klubtagunk, Dr. Lelkes Zoltán gyakorlatát, amely első olvasásra talán meglepő lehet, de működik:
„Tudom javasolni, hogy az ember figyelje beszállítóit, megrendelőit, figyelje azok igényeit. Érdemes elkezdeni leülni a beszállítókkal (igen a beszállítókkal!!!) és megkérdezni tőlük, hogy most éppen miben tudok segíteni, ami nem arról szól, hogy kifizetem az árut határidőre, hanem arról szól, hogy én is ismerek üzletfeleket és esetleg tudok hozni nekik ügyfeleket. És ugyanezt meg lehet csinálni az ügyfeleknél is. Megkérdezni, hogy mik a problémái.
Amióta ezt csinálom, közvetlen módon nem volt hasznom belőle, de közvetett módon igen. Ugyanis, ha figyelek rá, segítek neki, akkor én leszek az első, aki eszébe jut, arról a szolgáltatásról, amit én szolgáltatok, és legközelebb ő fog ajánlani engem annak, akinek optimalizálással kapcsolatos problémája van, hiszen én jutottam neki eszébe először.
Persze, ez nem működik azonnal, de az évek során ennek nagyon nagy ereje van. Ez az egyik eszköze annak, hogy továbbajánljanak minket a vevőink. Ha valami, ez tényleg működik.
Minél több bizalmat adok, annál többet fogok visszakapni."
 Ha Te is szívesen részt vennél valamelyik találkozónkon, ajánlom figyelmedbe a március 31-i, szolnoki rendezvényünket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése