2011. január 25., kedd

Hogyan lehetsz érdekes, hogyan figyelhetnek fel rád lehetséges megrendelőid?

Olyan világot élünk, hogy mindegyik iparágban rengeteg versenytárssal találkozunk. Ráadásul nagyon sok helyről azt hallani, és magam is tapasztalom, hogy rendkívül passzívak az emberek. Mindenki megfontolja, mikor nyitja ki a pénztárcáját.
Ezen körülmények között kellene valahogy felhívni magunkra a figyelmet! Igaz?

Azt látom - több klubtaggal való beszélgetés után -, hogy a legfőbb probléma: mit és hogyan mondjak a vevőimnek, hogy észrevegyenek, érdeklődjenek és vevőimmé váljanak. Pedig én tényleg minőségi terméket, szolgáltatást kínálok, mégis csekély az érdeklődés... - hangzik a magyarázat.

A válaszom egyszerűnek tűnik: legyél érdekes, nem hétköznapi! Mit is jelent ez a gyakorlatban?

Hogyan lehetsz érdekes, hogyan figyelhetnek fel rád lehetséges megrendelőid?

Egy cég sikeressége szempontjából létfontosságú a kommunikáció! Ezt nem győzöm hangsúlyozni. Viszont a cégek jó része csak legyint erre a megállapításra, nem veszi komolyan. Általában az Üzleti Randi Találkozón is látszik, a vállalkozások mennyire nehezen tudják megfogalmazni, miért érdemes őket választani, illetve pontosan milyen kapcsolatokat keresnek. Persze, gyakran az offline kiadványoknál sem látszik egyértelműen, mi is a cég üzenete.

Van egy aranyszabály, amit nem régen hallottam és igaznak tartok:
"Aki kommunikál a piacon, azé a piac".

És persze a kommunikáció a kapcsolatépítésnek is egy lényeges tényezője. Vagyis, nem tudok jól kapcsolatokat építeni, és azokból nem lesz üzletem, ha nem jól kommunikálok, illetve nem azt, amit kell.

Elmondom, szerintem mi kell a jó kommunikációhoz:
  • Legyél tisztában az értékeiddel. Tudd, hogy terméked, szolgáltatásod pontosan kinek és mire jó. Tudd, hogy pontosan ki a célközönséged (nem általában a vállalkozások, hanem pontosan).
  • Gondolkozz a vevőd fejével. Fogalmazd meg, neki miért éri meg téged választania és nem a konkurensedet. Miben vagy másabb, több, jobb, olcsóbb, stb.
  • Mindezen üzenetedet "öltöztesd fel" úgy, hogy a leendő vevő megjegyezze mondandódat. Alkalmazz látványos, kreatív, megdöbbentő, meglepő, furcsa, szokatlan eszközöket, hogy a figyelmet magadra tudd irányítani. Legyél érdekes! Ha nem sikerül, az eredmény is elmarad.
    Ne keseredj el, ha elsőre nem hoz átütő bevétel növekedést. A sikertelen próbálkozásokból rengeteget lehet tanulni, amelyeket felhasználhatsz a következő kampányodban, és így leszel folyamatosan egyre jobb.
    Még egy előnye van a próbálkozásoknak: közben egyre mélyebben megismered a piacod igényeit.
Tudom, nem könnyű a kommunikáció, gyakran a célközönség meghatározása sem. A vevő fejével pláne nehéz gondolkodni. Sőt a látványos, figyelemfelkeltő megjelenés kifejezetten nagy problémákat jelenthet egy cégnél.

Kedves Klubtagok! Felajánlom a segítségemet, teljesen ingyenesen!
Ha valakinek szüksége van kommunikációs ötletekre, javaslatokra, vagy igényli azt, hogy véleményezzem a kampányát, stb., szóljon nyugodtan.
Örülök, hogy van, aki már ezt igénybe is vette, remélem tényleg hasznos dolgokat tudok majd mondani.
Elérhető vagyok a 0620/992-5459-es számon.

2 megjegyzés:

  1. Kedves István! Őszinte leszek, engem is fertőz a "reklámvakság", ráadásul annyira elfoglalt vagyok, hogy alig jut időm elolvasni a leveleimet (több ezer elolvasatlan levelem van...) Most végre megnyitottam a Te leveledet. Rögtön arra gondoltam, hogy talán a leginkább abban kéne nekem a segítség, hogy hogyan tudom "átütni" az ügyfeleimnél és a lehetséges vásárlóimnál ezt a bizonyos falat, ami nálam is megvan. Hogy tudom eljuttatni az infót nekik, hogy meg is hallják? Tudom, nagyon nagy munkával, felmérésekkel meg kell találnom a célpiacomat, de hát ehhez még több idő kell, és gyakran szinte megfizethetetlenül drága marketing eszközök. Ezek megvásárlásához, betanulásához, gyakorlatba helyezéséhez újabb rengeteg idő, és akkor még mindíg hol a bevétel?... Közben pedig talán élni is kéne...Meg ugye dolgozni is, hogy megéljek. Hm...
    Persze én is próbálkozom már negyedik éve, de csupán önképzés jelleggel. Sokmindent megtanultam és alkalmazok is belőle, ám valahogy elmarad az a rengeteg remélt bevétel.
    Azért még nem adom fel, még mindig hiszem, hogy egyszer megtérül a sok energia.
    Üdv.: Péter

    VálaszTörlés
  2. Kedves Péter!
    Teljesen megértem. A kkv cégvezetőknek általában időből és bevételből van a legkevesebb.
    Viszont muszáj az 1. ponttal kezdened: "Legyél tisztában értékeiddel" Ha ez nincs meg egész konkrétan, nem tudod mire alapozni a kommunikációdat. Azt gondolom, ehhez nem kell sok energia, idő. Egy este le kell ülni, hogy senki ne zavarjon és végiggondolni. Egy kis tervet kell készíteni, mondjuk az év végéig mit szeretnél elérni.
    Ezután nézd meg, melyek azok a legegyszerűbb, legkézenfekvőbb, legolcsóbb marketing eszközök, kommunikációs csatornák, amelyeken keresztül a célközönséged el tudod érni. Válassz ki egyet-kettőt. Mérd az eredményeket és ha kell válassz újabb csatornát.
    Ne gondold, hogy csak drága marketing eszközökkel lehet eredményt elérni. Ezt a saját példámból tudom.

    Illetve fordíts nagyobb gondot a meglévő kapcsolataidra. Nézd meg, meglévő ügyfeleid közül, kinek tudnál egy kicsit többet adni, több odafigyelést, amit ő megérez, utána elbeszélgetni vele, hogy ha meg van veled elégedve, tudna-e olyan ismerőst ajánlani, aki számodra lehet ügyfél. Az összefogás, az együttműködés csodákra képes.

    Nagyon nehéz néhány mondatban olyan szempontokat írni, amelyeknek biztos hasznát veszed, főleg úgy hogy személyesen nem ismerlek. Ezért is jó egy ilyen klub, mert a kapcsolatokon keresztül nem csak vevőkhöz lehet jutni, hanem segítséget is kaphatunk a mindennapi problémák megoldásához, tehát nem érezzük magunkat egyedül, számíthatunk másokra.

    VálaszTörlés