A partnerségek, együttműködések előnyeiről, hasznáról annyit lehet hallani, de a gyakorlatban mégis nagyon kevés jó példa van. Sok az esetlen, végiggondolatlan, önző próbálkozás.
Miért?
Véleményem szerint egyrészt valamiféle félelem húzódik meg a háttérben (pl. kihasználhatnak, lenyúlják az ötletem, a másiknak megéri nekem meg nem, stb), másrészt pedig nem tűnik elég motiválónak, hiszen nem azonnal, kis munkával érünk el eredményt, hanem kicsit tovább tart, és összehangolt tudatos tervezésre is szükség van. Sokan vannak, akik azt mondják "nincs időm várni". Pedig, ha türelmesek vagyunk, a haszon sokkal nagyobb lehet.
Találtam egy nagyszerű példát, amelyre már lehet, hogy többen is felfigyeltek: a Danone és a Cerbona együttműködése.
A Danone az Aktívia joghurtjaihoz hozzácsomagolja a Cerbona gabonapehely "minta csomagját". Kiválóan kiegészíti egymást a két termék, ugyanis egyébként is sokan fogyasztják együtt a kettőt.
Egymásnak nem versenytársai, mert a Danone nem gyárt (tudomásom szerint) gabonapelyhet, a Cerbona pedig joghurtot. Viszont a célközönség azonos: akik szeretnének egészségesen étkezni.
Miért jó az egyiknek, illetve a másiknak?
A Danone-nak azért jó, mert az egészségesnek mondott termékéhez ajándékba (az emberek szeretik az ajándékokat) egy szintén egészséges terméket csatol, ami így összességében még nagyobb "ízélmény" ígéretét nyújtja a vásárlóknak. Tehát, szívesebben vásárolják, mint csak a joghurtot egymagában.
Ez biztos, hogy így van, mert amikor múltkor a feleségemmel a boltban voltunk, egymás mellett volt a sima és cerbonás joghurt. A feleségem gondolkodás nélkül a cerbonásat választotta. És amióta ez a változat van a piacon, azóta csak ilyeneket látok a hűtőben.
A Cerbonának pedig azért éri meg, mert több cég is gyárt gabonapelyheket, és így egy neves, ismert termékhez csatlakozva kiemelkedhet a versenytársak közül. Aki az aktíviát szereti, az a cerbona gabonapelyheit is megszeretheti. Tovább megyek, a Cerbona így más termékeit is hatékonyabban értékesítheti.
Tehát, mindkét fél számára növekedik az új vásárlók száma, növekszik a piac.
Az együttműködéshez tartozó költség össze sem hasonlítható egy komoly reklámkampányéval.
Ugye, milyen egyszerű?
Óó, a nagyoknak ez könnyű - mondhatja egy kifogásokat kereső magyar kkv.
A véleményem az, hogy a kkv-knak, illetve a mikrovállalkozásoknak még inkább az összefogás és az együttműködés lenne a legegyszerűbb, legolcsóbb, leghatékonyabb út a növekedéshez.
Ezért is hozzuk létre a a KÜR Klubon belül a Szakmai Szekciókat, hogy elősegítsük a vállalkozások hatékonyabb egymásra találását, közös projektek generálását.
Kedves Olvasó!
Önnek volt már pozitív tapasztalata? Kérem, itt a blogban mesélje el!
Esetleg eddig bizonyos okok miatt még nem mert belevágni? Mitől félt a leginkább?
Szívesen együttműködne, de még nem találta meg a megfelelő partnert? Írja meg itt, milyen cégekre volna szüksége!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése