2009. november 23., hétfő

A leghatásosabb ügyfélszerzési mód

Nemrégiben beszélgettem Hoffer Istvánnnal, az InterJNet Kft. ügyvezetőjével, aki egyébként rendszeres résztvevője az Üzleti Randi Találkozóinknak.

A beszélgetés során rákérdeztem tőle: megérezte-e ezt a válságos időszakot. Ráadásul köztudott, hogy az ő iparágában is elég nagy a verseny. A válasz kicsit meglepett: nem igazán.
Arról faggattam tehát tovább: vajon mi a titka. Azt hittem, valami "csodálatos trükköt" fog elmondani. Nem így történt.



- Arra fordítottuk a figyelmünket, ami talán a világ legtermészetesebb dolga: elkezdtünk jobban odafigyelni meglévő ügyfeleinkre. Hogyan?


Amikor már egy ideje nem hallok valamelyik ügyfelemről, felhívom, keresem a kapcsolatot vele. Érdeklődök, hogyan mennek a dolgok, tudok-e valamit segíteni. Aztán évek óta szervezünk vevőnapokat, ahol nem önmagunkat dicsérjük, hanem bátran szembenézünk az ügyfeleink által felvetett problémákkal, és közösen keressük a megoldást.
Mivel ilyen figyelemmel, őszinte segítőkészséggel fordulunk feléjük, és valóban az ő problémáik megoldásán dolgozunk, ezért szinte kézzel fogható a partnereink bizalma irántunk.


Ez a bizalom abban is megtestesül, hogy meglévő ügyfelek azok, akiken keresztül új ügyfelekhez jutunk, hiszen ajánlanak bennünket másoknak. Nem egyszer fordult már elő, hogy valaki tendereztette a vállalatirányítási rendszer bevezetését. Az utolsó pillanatban ajánlott minket az egyik ügyfelünk. Nem a miénk volt a legolcsóbb ár, de úgy látszik az ajánlás és a bizalom győzött - elnyertük a munkát. Megfigyelhető, hogy ahol ajánlanak bennünket, a konkurencia labdába sem rúghat.

Azt gondolom - az előbbi példából is jól látható -, hogy a mai világban, amikor különösen nehéz új ügyfeleket szerezni, óriási jelentősége van az ajánlásoknak, a referencia marketingnek.

Ha azon gondolkodik, hogyan lehetne új ügyfeleket szerezni olcsón, készítsen egy stratégiát, amelynek az alapja a referencia marketing lehet. A stratégia kialakításánál azt kell nagyon átgondolni, hogyan motiválhatja a legjobban meglévő ügyfeleit, és milyen formában, milyen keretek között működhet leghatékonyabban az ajánlás.

Divat lett mostanság a partnerprogram, aminek a központjában gyakorlatilag az áll, hogy konkrét ajánlásért cserébe (ha abból üzlet lesz) jutalékot fizet a programot "üzemeltető" cég. Ezen is érdemes elgondolkodni, és ezt is lehet jól csinálni. De ha a programhoz csatlakozó cég azt érzi, hogy a program minden eleme csak az "üzemeltető" cég érdekeit szolgálja, és a csatlakozó cég csak azért kell, hogy az "üzemeltető" vagyonát gyarapítsa, nem biztos, hogy jól fog működni.

Figyelem!!!
Egy bejelentéssel készültem!

Ahogyan a fejlécben is látható, kicsit módosult a klub elnevezése. De ezen kívül rövidesen olyan változásokat jelenthetek be, amely minden feliratkozónkat (Önt is) és Üzleti Randi tagunkat érinteni fog.
Összegeztük az elmúlt két év tapasztalatait, és ezekből a változásokból remélem jól látható lesz, komolyan vesszük azt, amit mondunk és csinálunk!

Akkor rövidesen (legkésőbb december első napjaiban) jelentkezem.

1 megjegyzés:

  1. Ez nagyon szimpatikus módszer, elméletben tudom, h működik is,bizonyos szinten gyakorlatban is.
    Egyszemélyes külterületi élelmiszerboltot üzemeltetek.
    Próbáltam sokféle módszert saját kútfő, meg idegen ötletek után is, de többnyire érdektelenségbe ütközöm.
    Ha valakinek bármilyen tippje van,nagyon szívesen veszem.
    Kösönöm.

    VálaszTörlés