2009. november 6., péntek

Nem úszhatod meg a változást!

Egymást követő két két napon (kedden és szerdán) is tartottunk klubnapot Szegeden és Budapesten is.

Szeretnék most néhány gondolatot idézni a a budapesti meghívott vendégünk, Dobák Orsolya (Procreo Kft.) előadásából, aki nagyon sok példával egy szenzációs előadást tartott. Én magam is nagyon sokat tanultam belőle. (Videóra felvettük az előadást, későbbiekben szeretnénk majd mindenki számára elérhetővé tenni.)

Orsi előadásának a témája a következő volt: "Semmilyen szél nem kedvező annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart" (Seneca). Hogyan lehet a változások közepette új piaci szegmenseket megcélozni? 



Mit csinál a vállalkozások zöme reflexből, amikor gazdasági nehézségeket tapasztal maga körül?
Költségeket csökkent. De ez a lépés, nem jelenthet abszolút megoldást egy cég életében. Persze, gyakran úgy viselkedünk, hogy összehúzzuk, meghúzzuk magunkat, amíg elvonul a vihar és úgy gondoljuk, ha így túléljük, akkor nyertünk, és folytathatjuk ott, ahol abbahagytuk.
Ez óriási hiba, hiszen amíg mi "visszavonultunk", addig a világ haladt, változott, s vele a konkurensek is.
Ha még túl is éltük a vihart, akkor sem folytathatjuk a vállalkozásunkat változtatások nélkül.

Az emberekben, a vállalkozókban rengeteg félelem van manapság (a jövőtől, a lehetőségek, az üzleti partnerek elvesztésétől, stb.). A félelmek hasznosak is lehetnek egészen addig , amíg a veszélyre figyelmeztetnek bennünket.
De ha csak a félelmekre koncentrálunk, akkor nem fogunk tudni előre jutni. Tehát, mindenképpen a megoldásokat, adott esetben új megoldásokat kell keresnünk.


A felmérések azt bizonyítják, hogy mi magyarok 76%-ban inkább veszteség-minimalizálók vagyunk és nem profit-maximalizálók. Tehát, csak akkor vagyunk hajlandók tenni valamit, csak akkor vagyunk hajlandók változtatni, ha már nagyon muszáj.

Egy pozitív példa, egy másfajta szemléletmód:
Amíg a válság hatására a legtöbben embereket bocsátottak el, addig a SPAR áruházlánc embereket vett fel, és kiképezte őket direkt értékesítőknek. Így az Interspar áruházakban az egyes osztályoknál megkérdezték a vásárlókat, mire lenne szükségük, vagyis közvetlenül adtak el. A forgalom láthatóan növekedett.
Persze, arra is figyelnek, hogyan néznek ki. Rengeteg boltjukat felújították, és ezt nem hagyták abba a válság hatására sem! Jól tudják, az emberek szívesebben mennek igényes helyekre vásárolni. Ez a lépés is hozzájárult a vásárlók számának növekedéséhez.

Biztatok minden olvasót, ne féljen a változástól, az új lehetőségektől, és ne a rossz dolgokon rágódjon, hanem a megoldásra koncentráljon! Tudom, ez nem könnyű (nekem sem), de ez a szemléletmód meghozza a gyümölcsét.

Az előadás után minden résztvevő elmondhatta, éppen mi az, ami manapság a leginkább foglalkoztatja, és a klubdélután jóízű beszélgetésekkel, névjegykártya-cserékkel zárult.


A klubdélutánok csupán ízelítőt adnak abból, milyen óriási érték a kapcsolati tőke, és milyen óriási szükség van rá!

Ha Ön szeretné, hogy jövőre is legyen, illetve egyre több megrendelése, további piaci, üzleti lehetősége legyen, feltétlenül jöjjön el a 10. Üzleti Randi Találkozóra, Kecskemétre.

Ne feledje: az emberek attól vásárolnak többet, azt ajánlják, akit ismernek, akiben megbíznak! Ezt elérni csak üzleti kapcsolatokon keresztül lehet!

Még november 10-ig, keddig >> itt jelentkezhet!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése