2009. szeptember 23., szerda

Az egyetlen biztos pont egy vállalkozó életében

Akár milyen furcsán is hangzik, de egy vállalkozó egy dologban mindig biztos lehet - főleg manapság -, hogy folyton változnak a körülmények.

Ez nem túl szívderítő, hiszen milyen könnyű lenne, ha elindítok egy szolgáltatást, és éveken keresztül, szinte változatlan formában, csupán nagyobb szakértelemmel, folyamatosan egyre több bevételt termelne számomra, és semmin nem kell változtatni.



No, de fölösleges álmodozni, a valóság természetesen egészen más. Szeretnék most Önnek egy jó példát bemutatni arra (amelyet nem régen olvastam), hogyan tudott egy cég alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez.

A Nike cég azzal próbálta tovább bővíteni vevőkörét (már 2006-ban!!!), hogy létrehozott nikeplus.com néven egy közösségi portált, ahol az egész világra kiterjedő listákat vezet a termékeit használó futókról.
Kifejlesztett egy karórára emlékeztető csuklópántot, amelybe kivehető szenzorokat helyezett el. Ezek a szenzorok beilleszthetők pl. cipőkbe is. Így nyomon lehet követni a futók sebességét, a megtett távokat, sőt még az elfogyasztott kalóriát is. A szenzort számítógéphez lehet csatlakoztatni, így a futók beléphetnek a weboldalra, ahol feltölthetik eredményeiket. Versenyre hívhatják barátaikat, edzésterveket tölthetnek le, stb. Természetesen, a kezdeményezés elég érdekes volt ahhoz, hogy sajtóvisszhangot is kiváltson, ami viszont egy fillérjébe sem került a cégnek, ugyanakkor ingyenreklám volt a portálnak. Egy év alatt a Nike világpiaci részesedése 48%-ról 61%-ra nőtt.

A titok igazából abban áll szerintem, hogy a Nike nem csak hagyományos módon (reklámokkal, akciókkal, egyéb promóciós eszközökkel) próbálta közvetlenül értékesíteni a termékeit, hiszen azok már nem hozták azokat az eredményeket, mint régen. Érezte, másképp kell. És cselekedett!


Megpróbálta másképp megszólítani a meglévő és leendő vásárlóit. Nem azonnal a vásárlásra irányította a figyelmet, úgy nem ért volna el eredményt. Inkább egyfajta "közösséggé" kovácsolta az embereket. A mozgás szeretetére, egészséges mivoltára, a versengés, a jobb teljesítmény elérésének örömére hívta fel a figyelmet. Nagyobb gondot fordított a kapcsolatra "ügyfeleivel". És ez hatott.


Természetesen tudom, hogy Magyarországon, egy kisvállalkozónak nem feltétlenül lehet (és nem is kell) pontosan ilyen "kampányt" megszervezni. Nem is ez a lényeg, hanem az a szemlélet, ahogyan a Nike alkalmazkodott a körülményekhez.


Biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb Önnek is szüksége van/volt változtatásra, új stratégiára. Biztatom magamat is, másokat is, hogy legyünk résen, legyünk nyitottak, és legyen bátorságunk változni és változtatni.
Tanuljunk egymástól, és építsünk új kapcsolatokat, amelyeken keresztül új piaci lehetőségek nyílhatnak meg előttünk. Ne féljen megtenni a szükséges lépéseket.

Ajánlom figyelmébe az októberi üzlet-szüretet!

3 megjegyzés:

  1. Köszi a példát, elgondolkodtatott. Gyakran én is azt érzem, nehéz lépést tartani a világgal, nincs rá energiám. De újra és újra rádöbbenek, nincs más út.
    Réka

    VálaszTörlés
  2. Ez ma is egy nagyon működőképes ötlet. Gyakorlatilag minden a netről indul vagy a netre mutat! Nélküle halott a vállalkozás.

    VálaszTörlés
  3. - Rendkívül elégedett vagyok Lee úr hitelszolgáltatásával, és javaslatai segítettek egy nagyon jó lakáshitel-ügylet megkötésében. Örömmel ajánlom szolgáltatásait az itteni barátaimnak, akik kölcsönt keresnek. ”
    Ne menjen máshova, ha hitelt keres. Mr. Lee a legjobb. Nagyon ajánlom a szolgáltatásait. A legjobb volt, amit valaha is örömmel dolgoztam alacsony kamatozású hitelével. ”Ez Mr. Lee Contact, csak ha itt keres valaki kölcsönt. Whatsapp: + 1-989-394-3740. & E-mail: 247officedept@gmail.com

    VálaszTörlés