2012. szeptember 5., szerda

Egy dühös cégvezető majdnem botrányt csinált


Nagy erőkkel folyik a 26. Üzleti Randi Találkozó kampánya, hogy minél színesebb legyen az iparágak palettája, így sokkal több potenciális partner találhasson egymásra.

A kampány kellős közepén kaptam egy meglepő telefonhívást.
Idősebb férfi hang, kicsit durvábban szólt a telefonba. Azt hittem, a meghívó nem tetszett neki, amit a minap küldtünk neki.
Mint kiderült, nem ez volt a gondja - sőt megköszönte -, hanem úgy általában az üzletemberek hozzáállásával!

Hosszasan panaszkodott arról, hogy bár az országban, sőt Európában is egy teljesen innovatív dologgal rukkoltak elő, a forgalmazáshoz, se tőkét, se befektetőt, se viszonteladót nem talál.
Ráadásul nem azért, mert nem elég jó a terméke, vagy drága, vagy bármi. Egyáltalán meg se hallgatják, el sem tudja mondani, miben jó, folyamatosan rárakják a telefont, stb.
Ha egy cégnél el is ér valakit, a döntéshozóig már nem jut el, csak a titkárnővel, vagy valami asszisztenssel beszélhet.

Érződött a hangján, hogy az első, dühös mondatait az elkeseredés szavai váltják fel.
A sok-sok kudarcélmény után belátta ő is, hogy már nem működnek azok az üzletszerző vagy eladási technikák, mint 3-5-10-15 éve. Nem működik a hideghívás a bizalmatlanság miatt, az időpont kérés az ismeretlenség miatt, na meg a titkárnő vagy a portás akadályát is egyre nehezebb leküzdeni.
Ráadásul a piaci igények is gyorsan és folyamatosan változnak, nem is beszélve a konkurensek akcióiról.

A férfi segítséget, megerősítést várt tőlem.
Én csupán azt tudtam elmondani, amit akár a következő - szeptember 27-i, bikácsi - találkozónkon megtapasztalhat maga is:
Sokan bele sem gondolnak, milyen nagy ajándék 60-70 olyan céges döntéshozóval találkozni, akik nyitottak egymás értékeire, akik nem csak eladás céljából, hanem újabb gyümölcsöző kapcsolatokért, együttműködésekért érkeznek a rendezvényre.
A nyitottság manapság ritka érték, meg kell becsülni!

Milyen nagyszerű dolog, amikor  egy üzleti találkozón megkülönböztetés nélkül mindenki bemutatkozik. Ekkor csak rá figyelnek a többiek.
Elképesztő, hogy rövid idő alatt mennyi kapcsolódási pont kerül a felszínre. Hogy ezekből mielőbb és minél több üzlet szülessen, ebben segít az egyedülálló Mentor Program. Minden résztvevő kap egy mentort, aki már a találkozó előtt segít, felkészíti a résztvevőt. A találkozón közreműködik, hogy a legmegfelelőbb potenciális partnerekkel tudjon tárgyalni. A rendezvényt követő 2 hónapon keresztül pedig - amennyiben igényli - további információkkal, és újabb kapcsolódási pontokkal látja el, amelyek újabb üzlethez vezetnek.
Kell ennél több?
A férfi az elmondottak alapján megnyugodott és azt mondta: "megerősödött bennem, hogy a siker az információn és a kapcsolatokon múlik". 
Így, lehet, hogy Bikácson egy világszenzációval is megismerkedhetsz… - ha te is ott leszel.

Kovács Anett

3 megjegyzés:

  1. A cikk nem arról szól, amire az első mondatokból számítani lehet.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem meg sem tortent a hivas. Reklam az egesz. Az utolso mondat, amit az ember szajaba adtak, nagyon izzadtsagszagu...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De. Megtörtént. Egy újfajta tűzoltó berendezéseket forgalmazó cégről van szó. Sajnálom, hogy nem a lényegre figyel.

      Törlés