2012. szeptember 13., csütörtök

A kkv-k 3 legfőbb problémája: a nyitottság, a bizalom és a cselekvés hiánya

Többféle iparágból nyitott és lelkes csapat jött össze
Döbbenetes élményben volt részem szeptember 12-én, Szegeden, az első Üzleti Randi Szemináriumon.
Hosszú évek óta gyűjtjük a tapasztalatot a klubtagok által: hogyan lehet gyümölcsöző együttműködéseket kialakítani? Mi a titka annak, hogy egyes vállalkozások kimagasló eredményeket érnek el a személyes kapcsolatok építése által?

Ezeket a tapasztalatokat adtuk át a dél-alföldi vállalkozásoknak, megfűszerezve példákkal, ötletekkel, konkrét javaslatokkal.

Az egyik élmény:Az volt a feladat, hogy mindenkinek meg kellett fogalmazni, mi a cége 3 legfontosabb előnye, ami miatt érdemes őt választani és nem a konkurensét.
A résztvevők többsége még sosem fogalmazta meg magában a saját előnyeit. Ennek valószínűleg az a következménye, hogy a kommunikációjában sem használta következetesen.
Amikor el kellett mondani az előnyöket, a többiek véleményt mondtak, mennyire ment át nekik. Rengeteget tanultak belőle. A cégek kb. 80%-a továbbra sem tudta teljesen világosan elmondani, miért is érdemes őt választani. Ez meglepett.
Biztos vagyok benne, hogy amíg nem javítunk, mi kkv-k a saját kommunikációnkon, addig nem lesz több megrendelésünk, és vevőnk sem. Hiába van kiváló minőségű termékünk, szolgáltatásunk, ha ezt nem tudjuk úgy bemutatni, hogy a lehetséges vevőink számára vonzó legyen, senki nem fog ránk odafigyelni.
A másik élmény:
Ahogyan említettem, a szeminárium "tudása" arra irányult, hogy segítsen a cégeknek jó együttműködéseket kialakítani.
Örültem, hogy sokan rendkívül hasznosnak ítélték a felvázolt a szempontokat, a konkrét tippeket.

Viszont 3 negatív hozzáállást érzékeltem (amely egyébként jellemző a kkv-k egy részére):
  • A nyitottság csak látszólagos. Gyakran hallom a cégvezetőktől, hogy mennyire nyitottnak tartják magukat, pedig ez inkább csak látszólagos. Inkább a pesszimizmus figyelhető meg, a "hiába erőlködünk, a mi iparágunkban úgy sem működik az együttműködés" hozzáállás. Tehát, ebben az esetben a vállalkozó valójában nem hisz az összefogásban.
  • A bizalom és a bizalomépítés fontosságának a hiánya. Ez azt jelenti, hogy sokakat nem érdekli az, hogy milyen kommunikációs eszközökkel lehetne "megnyerni" partnereit hosszú távra. Inkább a száraz, tényszerű, azonnali eladást preferálják. Tehát, valójában nem hisznek a bizalomépítésben.
  • A cselekvés hiánya. Amikor ott vannak előttünk a lehetőségek, de a siker érdekében nekünk is tennünk kell még érte, megállunk, lezsibbadunk, és nem teszünk semmit. Azt várjuk, hogy különösebb erőfeszítés nélkül megtörténjenek a dolgok.
    Ez olyan, mint amikor nagy nehezen eljutottunk az ajtóig, amely mögött ott a kincseskamra, de elbátortalanodunk, elveszítjük a hitünket, és inkább visszafordulunk.
Összességében azt látom, nagyon is szükség van ezekre a szemináriumokra, hogy felnyissuk a vállalkozók szemét, hitet, erőt öntsünk beléjük, és megmutassuk konkrét példákon keresztül: igenis létezik együttműködés, érdemes vele foglalkozni, mert sokkal messzebb lehet jutni általa, mint ha valaki egyedül próbálkozik.

Hála Istennek, van egy hely, ahová tényleg nyitott, cselekedni akaró, megújulásra törekvő, kitörési pontokat kereső vállalkozók érkeznek.
Aki hisz a személyes kapcsolatok erejében, az ott lesz és nem hagyja ki!

Kedves Olvasó!
Te hogyan látod a nyitottság, a bizalom és a cselekvés kérdését?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése