2011. szeptember 27., kedd

Egy 98 éves olimpiai bajnok szenzációs pozicionálása

Tarics Sándor
(Fotó: origo.hu)
Az origo.hu készített egy interjút a világ legidősebb olimpiai bajnokával, aki természetesen magyar: Tarics Sándor.
Szeptember 23-án töltötte be 98. születésnapját Tarics Sándor, aki az 1936-os, berlini olimpián a magyar vízilabda-válogatott tagjaként szerzett aranyérmet. A világ legidősebb olimpiai bajnoka berlini részvételét annak köszönhette, hogy egyedülálló módon mindkét kézzel megtanult lőni.

Miért hozom ezt a sztorit ebbe a blogba?

Mindjárt elmondom, csak először nézzük meg, mi állt ennek a különleges pozicionálásnak a hátterében.


Kénytelen voltam megtanulni. Átlag atléta voltam, semmiben nem tűntem ki, ki kellett találnom valamit, amit más korábban nem tudott. Ismertem a mezőnyt, de nem emlékeztem olyan játékosra, aki mindkét kezével képes lett volna kapura lőni. Rájöttem, ez óriási fegyver lehet nekem, hiszen a védőnek fogalma sem lesz, melyik kezemet kell blokkolnia. Nem is tudtak lefogni. Pedig ballal gyengébb voltam, de nem erősen, hanem gyorsan lőttem, lehetőleg a kapus feje fölé, hogy ne érje el.
Zseniális. A kis történet számomra jól mutatja, hogy egy átlagember is ki tud tűnni a többiek közül - ha akar, amely aztán sikert hoz neki.

Miért kell kitűnni egy kkv-nak? Miért kell neked is kitűnni a versenytársaid közül?
Hogy észrevegyenek. A marketingesek jól mondják: ha mindent ugyanúgy csinálsz, és olyat adsz, mint a konkurensed, a lehetséges vevő nem fogja tudni, miért pont téged válasszon.

Az Üzleti Randi Találkozókon a személyes bemutatkozásoknál nem véletlenül tesszük fel a kérdést: melyek a te előnyeid, a vevőid miért pont veled dolgoznak?
Látom, néha mennyire nehezére esik a cégvezetőknek megfogalmazni valós előnyöket. Ha csak önmagukban használod ezeket a szavakat: "minőség, megbízhatóság, pontosság, olcsó", stb., a piacon már nem sokat jelentenek. Ezek már alapkövetelmények.
Olyat találj ki, amire a vevőd is felkapja a fejét, és egyben komoly érték (mint Tarics Sándornak a kétkezesség). Lehet, hogy ez nem könnyű, de csak így lehetsz "olimpiai bajnok".

Példa a klubtagok köréből
Szeretném nektek bemutatni Prech Tamás Zsoltot a www.vevoinvazio.hu oldal tulajdonosát, aki HŰHA márkanéven vezetett be olyan kreatív nyomdaipari termékeket, amelyekkel az utóbbi időben nagyon komoly érdeklődést tudott generálni maga iránt.

Feladat:
Szállj magadba, gondolkozz el egy kicsit és fogalmazz meg 3 olyan előnyt (de legalább egyet), amelyben jobb, vagy másabb vagy mint a konkurensed.
Ha még nincs ilyened, addig dolgozz rajta, amíg kifejlesztesz egyet.
Ha megvan, kezd el kommunikálni minden lehetséges csatornán, és természetesen használd a kapcsolatépítésed során!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése