2012. március 7., szerda

Az információ hatalma és ereje döbbenetes

Evezzünk egy hajóban!
Sorozat az üzleti közösségek, és az együttműködések erejéről.
# 3. rész
Görög harcosok
(forrás: wikipedia)

Bizonyára emlékszel még tanulmányaidból a legendás perzsa-görög csatára a Thermopülai-szorosban i. e. 480-ban. A csata részletei nem ismertek pontosan, mert csak Hérodotosz leírásai alapján lehet képet alkotni róla, de most a legérdekesebb részt ajánlom a figyelmedbe. 

Xerxész perzsa király öt napot várt, hogy a görögök elvonuljanak. Miután a görögök maradtak, megindította a támadást. Hérodotosz leírja, hogy a perzsák nagy veszteségeket szenvedtek el a három napos csata során. Az egyik legenda szerint a harmadik napon egy helyi görög pásztor, Ephialtész megmutatta a perzsáknak az Anopaia-ösvényt, amelyen átvághatott a sereg, és így a szoros bejáratát védő görögök hátába kerülhettek. Mikor Leonidasz görög vezér belátta, hogy nem bírja tartani a szorost, elrendelte a teljes visszavonulást, de Leonidasz testőrei, mintegy 300 spártai, 400 thébai és 700 theszpai is ott maradt, egyesek szerint a dicsőségért, mások szerint azért, mert a perzsák elvágták menekülésük útját. A csata végén a thébaiak letették a fegyvert, a spártaiak és a theszpaiak egytől egyig meghaltak.
(forrás: wikipedia)

A történetből is látható, hogy egy-egy információ háborúkat dönthet el, emberi sorsokat változtat meg!

A jó, hiteles információknak óriási jelentősége van egy vállalkozás életében, hiszen micsoda érték, ha tudod, mi van például a célpiacod fejében. Mi motiválja, érdekli a vásárlóidat? Milyen kommunikációval lehet megszólítani őket? A vevőidnek mi a véleménye a termékedről vagy szolgáltatásodról - így mi az, amin változtatnod kell? 
Ha lehet, szerezz be minél több információt a piacodról, ügyfeleidtől! Erre szolgál a piackutatás. 

Az információ a mindennapok "kenyere", amely folyamatosan táplálja a fejlődésre éhes vállalkozókat.
Ahogyan a kenyérre, úgy információkra is nap, mint nap szükségünk van, hogy lássuk, merre kell kormányoznunk a cégünk hajóját, hol vannak újabb lehetőségek.
Tehát, vannak olyan információk is, amelyeket nem a vevőinktől, hanem más üzletemberektől szerzünk be egy találkozó, egy ebéd keretében, és rendkívüli üzleti lehetőségeket hordoznak magukban.

A szakmai tudás (lehet ez marketing, értékesítési, hr-es, informatikai tudás, stb.) is gyakran olyan információ, amely nélkülözhetetlen egy vállalkozás életében, hogy versenyképes maradhasson.
Vajon, hol lehet aranyat érő információkhoz jutni, amelyek akár arra is képesek, hogy egy nagy lökést adjanak egy cég növekedésének?
Az információ- és tudásszerzésnek egy nagyszerű helye az üzleti közösség.
Miért?
  • Mert egy üzleti közösségben van lehetőséged, hogy személyesen megismerd az információforrást (a másik üzletembert). Találkozol vele, látod, ki ő valójában! Lehet-e benne bízni? Hol, milyen kapcsolatokkal rendelkezik? Milyen tudása, szakértelme van? 
  • Mert egy üzleti közösségben nagyobb a bizalom egymás iránt. A tagok olyan információkat is megosztanak egymással, amelyről senki más nem tud, amelyhez egyébként nem tudnál másképp hozzájutni. 
  • Amikor szükséged van valamire, bármikor kérhetsz segítséget. Tudod, kihez fordulhatsz. Ha az egyik nem, de a másik vállalkozó már lehet, hogy tud segíteni.
Sokan fenntartással vannak a különféle üzleti klubok iránt. Ez gyakran érthető is, mert már korábban átverték őket, vagy "megégették" magukat, és negatív tapasztalatot szereztek.

Egy biztos, egy-egy jó üzleti közösséghez tartozás olyan előnyöket, üzleti lehetőségek hordoz, amelyre magányos vállalkozóként, egyedül soha nem fogsz megkapni.

Ha még nem voltál a Kapcsolatépítő Üzleti Randi Klub egyetlen találkozóján sem az elmúlt négy év alatt, de szeretnéd megtapasztalni a személyes kapcsolatok erejét, és szívesen bepillantanál egy üzleti közösség életébe (nem kell klubtagnak lenned), gyere el a következő találkozónkra.
Ígérem, csodálatos dolgok fognak veled történni, amelyekre nem is számítasz!

Íme a részletek >>>
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése