Ágai Tamás (forrás: tommarket.hu) |
Meg lehet figyelni, hogy egyre több az olyan sikertörténet az üzleti életben, amely az együttműködésekre, az összefogásra épül.
Nézzük akkor, mit tanulhatunk Ágai Tamástól! Idézem az Élelmiszer.hu cikkét:
Párom korábban az élelmiszer-kereskedelemben dolgozott, és 1996-ban elhatároztuk, nyitunk egy boltot, hogy a saját üzletében dolgozzon. Hamarosan megláttuk az élelmiszerben rejlő további lehetőségeket, sorban nyitottuk az üzleteket, nemsokára már négy bolttal dolgoztunk, nagyon szép profittal. Az üzletek egészen 2004-2005-ig prosperáltak, amikor egyszerre minden fronton megtorpant a kereskedelem, és már nem tudtuk az árbevételt olyan ütemben növelni, ahogy a költségeink emelkedtek.
Eközben jöttek az információk, hogy a különböző kiskereskedelmi láncok jelentős kedvezményeket kaptak az önkormányzatoktól, és olyan lehetőségek nyíltak számukra, amilyenek a kisboltosok számára nem voltak adottak. Ugyanakkor az árversenyben is alulmaradtunk, mivel nem tudtunk olyan volumeneket rendelni, hogy számottevő mennyiségi kedvezményt kapjunk. Ebben a helyzetben, ilyen lehetőségek mellett egyre szűkült számunkra a piac.
Ekkor rádöbbentünk, hogyha nem teszünk valamit, meg vannak számlálva a napjaink. Eldöntöttem, annak érdekében, hogy a kisboltok túléljék ezt a viszontagságos időszakot, valamilyen összefogást, hálózatot szervezek a kisboltok számára, mivel ilyen lehetőség korábban nem létezett. (...) Erre a legalkalmasabbnak a franchise bizonyult.
Ennek jegyében kidolgoztuk a működési technológiát, amelynek minden egyes lépését egy éven át a saját üzleteinkben teszteltük, a színvilágtól a bútorokon át egészen a munkaruházatig. Minden egyes lépésünkről kikértük vásárlóink véleményét, és csak a pozitívnak ítélt dolgokat tartottuk meg. Így alakult ki az a működési technológia, amely azután valóban forgalomnövelőnek bizonyult a saját boltjainknál – amelyek egyébként jelenleg is a rendszer mintaboltjaiként működnek. A tesztidőszakban 35-40%-os volt a növekedés, miután előtte évekig stagnált boltjainkban a forgalom.
2008-ban nyílt meg Pécsen az első franchise üzemeltetésű egységünk, amely rögtön igazolta a saját üzleteinkben rögzített teszteredményeket .Nagyon tetszik az, hogy Ágai Tamás mennyire ismeri a vásárlóit, a piacát, és mennyire a vevők igénye szerint alakítja vállalkozása kínálatát:
Alapvetően a vásárló nem várja a el egy kisbolttól, hogy egy multilánc árain értékesítsen. Sokkal inkább igényli a személyes kontaktust, hogy „személyére legyen szabva” az üzlet, például megkérdezze az eladó, hogy van a törzsvásárló kismacskája. Ehhez természetesen olyan árképzésnek és szortimentnek kell kapcsolódnia, ami miatt érdemes betérni a boltba. Az említett két tényezőnek összhangban kell lennie, de azt gondolom, hogy a személyes hozzáállás, a kontaktus fontosabb, mint a választék vagy az árak.Ami még nagyon fontos, és nagyon, nagyon sok vállalkozás tanulhat tőle, aki hosszú távon élni akar:
Az ötlet tehát megszületett, milyen lépések következtek ezután?
nem csak eladni akar, és látszik, mennyire fontos számára, hogy elnyerje a vásárlói bizalmát.
A franchise rendszer részeként rendszeresen folytatunk társadalmi tevékenységet. Ez részben pr-elem, de annál jóval több. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy milyen a cégcsoportunk társadalmi megítélése. Személyesen is nagyon nagy hangsúlyt fektetek arra, hogy működési környezetünkben komoly vállalásaink legyenek, ez is egy módja annak, hogy viszonozzuk vásárlóink bizalmát.
Pécs városa büszke lehet Ágai Tamásra. Kitartásával és rátermettségével példaként szolgálhat a hányattatott sorsú magyar vállalkozók számára.
VálaszTörlésSok ilyen elszánt, kitartó, tettre kész fiatalra lenne szükség, aki mer vállalkozni, kockázatot vállalni, bízik a munkatársakban, de legfőképpen önmagában, hogy mindez SIKERÜLNI fog! A szaporodó TOM MARKET üzletek Őt igazolják! Munkájához további sok sikert, kitartást, megbízható munkatársakat, elsősorban jó egészséget, hogy az újabb célkitűzéseket sikeresen tudja megvalósítani!
VálaszTörlés