2011. január 5., szerda

A professzor tanulságos kisérlete

Egy filozófia professzor az előadását úgy kezdte, hogy fogott egy üveget és feltöltötte kb. 5 cm átmérőjű kövekkel. Rákérdezett, hogy ugye tele van az üveg. Igen - volt a válasz.
Ezután elővett egy dobozt, tele apró kaviccsal, és elkezdte beleszórni a kavicsokat az üvegbe. Miután a kavicsok kitöltötték a kövek közötti üres helyeket, megint megállapították, hogy az üveg tele van.
A professzor ezután elővett egy dobozt homokkal és azt kezdte betölteni az üvegbe. Természetesen a homok minden kis rést kitöltött. "És most" - mondta a prof, "vegyék észre, hogy ez az önök élete.


A kövek a fontos dolgok - a családod, a partnered, az egészséged, a gyerekeid -, ha minden mást elveszítenél, az életed akkor is teljes maradna. A kavicsok azok a dolgok, amik még számítanak, mint a munkád, a házad, az autód. A homok, az összes többi. Az apróságok. Ha a homokot töltöd be először, nem marad hely a kavicsoknak és a köveknek. Ugyanez történik az életeddel. Ha minden idődet és energiádat az apróságokra fordítod, nem marad hely azoknak a dolgoknak, amik igazán fontosak számodra.

Úgy gondolom, hogy ez a történet alapvető igazságokat fogalmaz meg az üzleti életre is.
Fordítsuk figyelmünket azokra a dolgokra, amelyek alapvetők a cégünk jövője érdekében:
Vizsgáld meg most év elején, melyek azok a dolgok, amelyek leginkább közelebb visznek a célod eléréséhez!
Koncentrálj azokra a termékekre, szolgáltatásokra, projektekre, amelyek igazából a pénzt hozzák!
Állíts be a prioritásokat!
Meggyőződésem, hogy az üzleti kapcsolatok ápolása, építése egy cégvezető fontossági listájában elöl kell, hogy szerepeljen. 

Hihetetlen módon és elképesztő ütemben változik a világ. Véleményem szerint, csak azok a cégek tudnak igazából előrébb jutni, fejlődni, akik végre hajlandók az együttműködésre másokkal - persze kell hozzá minőségi termék és szolgáltatás is.

Nem tudok ebben a hónapban, országos szinten egyetlen olyan lehetőséget sem, ahol vállalkozók összejönnének azért, hogy megismerjék egymást, üzletről, együttműködésről, közös projektekről, egymás segítéséről beszéljenek - kivéve a 17. Üzleti Randi Találkozót.
 
Piacvezetővé váltunk abban az értelemben, hogy ez az egyetlen olyan üzleti kapcsolatépítő találkozó-sorozat az országban, amely országos érdekeltséggel egy évben 6 rendezvényt képes lebonyolítani. Továbbá minden találkozónkon arányosan képviseltetik magukat az ipari, termelő, kereskedő és szolgáltató cégek is.

Hogy miben rejlik e találkozó-sorozat varázsa és sikere?

Gyere, és tapasztal meg magad is! garantáltan nem fogsz csalódni!
Tudj meg többet a január 27-i találkozóról >>>

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése