2009. július 13., hétfő

Hogyan tudja elérni, hogy ügyfele az Ön tenyeréből egyen? Itt kipróbálhatja: az Ön üzenete, ajánlata, cselekedete mennyire kelt bizalmat másokban?

Egy rövid történettel kezdem:
Miután új lakásba költöztünk, el telt néhány hét és máris "örömmel" vettük tudomásul, hogy a konyhában, a mosogató elektromos vízmelegítője elromlott. Kerestünk egyfajta szakmai tudakozót, ahonnan szakembert kerestünk a baj orvoslására - ugyanis az új környéken nem ismertünk senkit.

Találtunk is egy pasast, aki - a telefonban is érzékelhetően - készségesen vállalta, hogy eljön és megnézi a hibás készüléket, még aznap.
Azért gyanakvó voltam, azt gondoltam: a szakember kedvessége biztos csak csali, úgy sem jön el, mert hát nem tud ezért a munkáért nagyot szakítani.
De nem így történt, a szakemberem betartotta, amit ígért: a megbeszélt időpontban megszólalt a csengő. Rövid idő alatt végzett a munkával, elégedett voltam vele, de arra nem tudott válaszolni, hogyan lehet ezen a régebbi készüléken a hőfokot manuálisan beállítani. Javasolta: kérdezzek rá egy szakszervízben. Ezzel el is váltunk.

2 óra múlva csengettek. Megdöbbentem, hogy ismét a szakember áll az ajtóban. Azt hittem, itt felejtett valamit. Odament a készülékhez, leszedte a fedelét, és megmutatta, hol is lehet beállítani a hőfokot. Azt mondta: otthon észrevette, hogy van olyan készüléke raktáron, mint az enyém. Megnézte, és visszajött, hogy megmutassa nekem a beállítási mechanizmust.

Ettől az esettől kezdve, mindenfajta munkára ezt a szakembert hívom, sőt szívesen ajánlom másoknak is. Egyszer elmondta: az én ajánlásomra ment ki egy barátomhoz, és kiderült 2 családi ház teljes vízvezeték-szerelését is rábízzák.
Hát... ennyit ér, ha meg tudjuk szerezni mások bizalmát!

Önnek van olyan üzenete, cselekedete, "technikája", reklámja, amivel el tudja nyerni potenciális ügyfelei bizalmát?
Próbálja ki, mennyire hat!


Vegyen részt a KÉP Klub játékán! Fogalmazza meg, és küldje el néhány mondatban azt a céges üzenetét, bemutatkozóját, reklámszövegét, vagy azt a módszerét, technikáját, hozzáállását, gyakorlatát, amivel véleménye szerint elnyerheti lehetséges ügyfelei bizalmát. (nevet, elérhetőséget is tartalmazhat). Ha Önnek még nincs ilyen, akkor épp ideje, hogy kitaláljon egyet, és küldje el a következő email címre.

A hozzánk beküldött anyagokból egy pdf dokumentumot készítünk, és minden KÉP Klub olvasónk számára letölthetővé tesszük. Így ingyen "reklámozhatja" magát a többiek számára.
Ezen felül pedig szavazni lehet, a legmegnyerőbb, legbizalomkeltőbb üzenetre, módszerre, technikára.

Jutalom:
  • - rengeteget tanulhatunk egymástól
  • - az első három legtöbb szavazatot kapott beküldőnket, illetve az ő vállalkozását, részletesen is bemutatjuk itt a KÉP Klubban.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Olvasóm,

    Látszólag a bizalom az valami "soft", megfoghatatlan, idealisztikus dolog. Valójában pontosan definiálható és mértéke pénzben mérhető nyereséget, veszteséget okoz az adott vállalatnak.
    Mit is jelent a bizalom? Szerintem a legegyszerűbb megfogalmazás:

    Tartani az ígéretem, amit magamnak és másoknak teszek!

    A magamnak tett ígéretek betartása az (ön)bizalmam növekedéséhez vezet, a másoknak tett ígéretek betartása a (kölcsönös) bizalomhoz vezet. Ha a vállalkozás időben kifizeti az alkalmazottaknak járó fizetést, jutalékot, akkor a dolgozók bíznak a vállalkozásban és nem "kifelé tekingetnek" vagy szabotálnak, netán lopnak (így szerezve meg az elmaradt bért). Ha a beszállító az ígért mennyiséget és minőséget szállítja, akkor bízhat a határidőre történő kifizetésben a vevői oldalról. Ha a szolgáltató korrekt és teljeskörű információt ad szolgáltatása előnyeiről, hátrányairól akkor a szolgáltatás igénybevevője bízhat a szolgáltatás tartama alatt, hogy a kockázatok és előnyök ezeken a határokon belül maradnak. Én így dolgozom.

    Üdvözlettel:

    Tisótzki István
    Független pénzügyi tervező

    Kecskemét/Szeged/Budapest
    Mob:+36(30) 7375554
    Web: http://sites.google.com/site/tisotzkiistvan

    VálaszTörlés
  2. Maczák Edit

    Nyári szünetben is beszélgetnek egymással a szülők. Ülök egy kávézó utcai asztalánál, táskámban egy-egy könyvvel - mert sosem lehet tudni, hátha valakinek éppen hálás lehetek valamiért. Inkább adok egy könyvet, mint más a névjegyét. Akarva-akaratlan "kihallgatok" két anyukát:
    - Az idén megspóroltam a magyar korrepetálás éves kiadását.
    - Nem mondod!? És hogy csináltad?
    - A magyartanár javasolt egy könyvet, és én megvettem a fiamnak. Benne van minden, amit a gimiben tudni kell a házi dolgozatokhoz meg a fogalmazásokhoz...
    - Nekem is kell egy ilyen könyv, mi is sokat szenvedünk, az én Olivéremnek sem megy az írás. Mi a címe, megmondod?
    - Hogyan fogalmazzunk a középiskolában?

    Még jó, hogy nem akkor kortyoltam a poharamból, mert elakadt a lélegzetem. Itt ülök az ország másik végében, és az egyik könyvünkről beszélgetnek. Kibújt belőlem a kisördög, belenyúltam a táskámba, és odanyújtottam (mint a reklámban, ahol a nők mindig magukkal hordják az öblögetőt!):
    - Fogadja el tőlem ajándékba, kedves anyuka, sok sikert a gyermeknek!

    Kívánom, hogy legyen másnak is ilyen "élet-ajándéka"!

    És ha a Te gyermekednek is gondot okoz a fogalmazásírás: www.itemkiado.hu

    VálaszTörlés