Többféle iparágból nyitott és lelkes csapat jött össze |
Hosszú évek óta gyűjtjük a tapasztalatot a klubtagok által: hogyan lehet gyümölcsöző együttműködéseket kialakítani? Mi a titka annak, hogy egyes vállalkozások kimagasló eredményeket érnek el a személyes kapcsolatok építése által?
Ezeket a tapasztalatokat adtuk át a dél-alföldi vállalkozásoknak, megfűszerezve példákkal, ötletekkel, konkrét javaslatokkal.
Az egyik élmény:Az volt a feladat, hogy mindenkinek meg kellett fogalmazni, mi a cége 3 legfontosabb előnye, ami miatt érdemes őt választani és nem a konkurensét.
A résztvevők többsége még sosem fogalmazta meg magában a saját előnyeit. Ennek valószínűleg az a következménye, hogy a kommunikációjában sem használta következetesen.
Amikor el kellett mondani az előnyöket, a többiek véleményt mondtak, mennyire ment át nekik. Rengeteget tanultak belőle. A cégek kb. 80%-a továbbra sem tudta teljesen világosan elmondani, miért is érdemes őt választani. Ez meglepett.
Biztos vagyok benne, hogy amíg nem javítunk, mi kkv-k a saját kommunikációnkon, addig nem lesz több megrendelésünk, és vevőnk sem. Hiába van kiváló minőségű termékünk, szolgáltatásunk, ha ezt nem tudjuk úgy bemutatni, hogy a lehetséges vevőink számára vonzó legyen, senki nem fog ránk odafigyelni.A másik élmény:
Ahogyan említettem, a szeminárium "tudása" arra irányult, hogy segítsen a cégeknek jó együttműködéseket kialakítani.
Örültem, hogy sokan rendkívül hasznosnak ítélték a felvázolt a szempontokat, a konkrét tippeket.
Viszont 3 negatív hozzáállást érzékeltem (amely egyébként jellemző a kkv-k egy részére):
- A nyitottság csak látszólagos. Gyakran hallom a cégvezetőktől, hogy mennyire nyitottnak tartják magukat, pedig ez inkább csak látszólagos. Inkább a pesszimizmus figyelhető meg, a "hiába erőlködünk, a mi iparágunkban úgy sem működik az együttműködés" hozzáállás. Tehát, ebben az esetben a vállalkozó valójában nem hisz az összefogásban.
- A bizalom és a bizalomépítés fontosságának a hiánya. Ez azt jelenti, hogy sokakat nem érdekli az, hogy milyen kommunikációs eszközökkel lehetne "megnyerni" partnereit hosszú távra. Inkább a száraz, tényszerű, azonnali eladást preferálják. Tehát, valójában nem hisznek a bizalomépítésben.
- A cselekvés hiánya. Amikor ott vannak előttünk a lehetőségek, de a siker érdekében nekünk is tennünk kell még érte, megállunk, lezsibbadunk, és nem teszünk semmit. Azt várjuk, hogy különösebb erőfeszítés nélkül megtörténjenek a dolgok.
Ez olyan, mint amikor nagy nehezen eljutottunk az ajtóig, amely mögött ott a kincseskamra, de elbátortalanodunk, elveszítjük a hitünket, és inkább visszafordulunk.
Hála Istennek, van egy hely, ahová tényleg nyitott, cselekedni akaró, megújulásra törekvő, kitörési pontokat kereső vállalkozók érkeznek.
Aki hisz a személyes kapcsolatok erejében, az ott lesz és nem hagyja ki!
Kedves Olvasó!
Te hogyan látod a nyitottság, a bizalom és a cselekvés kérdését?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése