2012. április 25., szerda

Ismerjük meg egymást - az üzlet azután jön

Evezzünk egy hajóban!
Sorozat az üzleti közösségek, és az együttműködések erejéről.
# 5. rész
Az elmúlt héten tartottunk egy olyan megbeszélést, meetinget kizárólag klubtagok részvételével, ahol a főszerep a lehetséges együttműködések generálása volt. A helyért köszönet a Tahitian Noni Arénának és Papp Zolinak.

Konklúzió: rendkívül fontosak az együttműködések, egyedül minden sokkal nehezebb, sokszor megvalósíthatatlan.

De mikor és hogyan alakíthatók ki valóban prosperáló, mindegyik fél számára hasznot hozó kooperációk?
Erre a kérdésre is kerestük a választ.

Mivel kicsit több idő jutott arra, hogy mindenki részletesebben beszéljen magáról (közben kérdezni is lehetett) észrevettem, hogy sokkal több hasznos információ jött a felszínre. Olyanok, amelyek szinte automatikusan elindítottak beszélgetéseket, újabb kérdéseket, egyeztetéseket.

Az együttműködések kulcsa tehát az: mennyire ismerjük egymást és mit tudunk a másikról.
Természetesen, nem a felületes ismeretekre gondolok (pl. ezt a terméket gyártod és kész), hanem mit tudok az értékrendjéről, gondolkodásmódjáról, megbízhatóságáról, az általa alkalmazott technológiáról, referenciáiról, kapcsolatrendszeréről, ügyfeleiről.
Minél több ismerettel rendelkezünk, annál több kapcsolódási pontot fedezünk fel, és annál jobb, tartósabb együttműködések jöhetnek létre.

Amikor együttműködő partnereket keresel, először tisztáznod kell magadban, számodra ki az "álomügyfél":
  • mivel foglalkozik (itt természetesen több tevékenység is lehet)?
  • milyen korú, nemű, az ország (város) melyik részén él?
  • milyen szükségletei lehetnek, azokat honnan elégíti ki?
  • milyen mindennapos gondjai vannak?
  • milyen termékekre, szolgáltatásokra van szüksége (a tiéden kívül), azokat honnan vásárolja meg?
  • hogyan tölti el szabadidejét, stb.
Írj hozzá még nyugodtan szempontokat!

Ha ezeket tisztáztad, meglátod, sokkal jobban körvonalazódik, kik lehetnek azok az együttműködő partnerek, akik hasonló "álomügyfelekkel" rendelkeznek, de nem vagytok egymásnak versenytársai.
Az ő társaságukat keresd!

Egy-egy Üzleti Randi Találkozónak is az az igazi haszna, amikor olyan partnerre lelsz, akin keresztül új ügyfelek százai felé nyílik meg az út. Persze, jól jön egy-egy konkrét megrendelés is, de az együttműködéssel többet lehet nyerni.

Az említett meetingen is több ilyen kooperációról hallottam, és gratulálok a cégvezetőknek, hogy ilyen ügyesen kiaknázzák egymás erőforrásait. Erre való egy klub, egy üzleti közösség!


Most előtted is itt a lehetőség, hogy üzleti céljaid eléréséhez hosszú távú partnerekre lelj!
A 25. Üzleti Randi Találkozó május végén, Budapesten kiváló alkalom erre.  
Kattints ide >>>


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése