Volt egyszer egy pásztor, aki egy magányos helyen a juhait legeltette. Egyik nap megáll mellette egy vadonatúj metálszürke Audi. A vezetője egy Armani öltönyös, magabiztos fiatalember. Megkérdezi a pásztort:
- Ha megmondom magának, hogy hány juha van,ad nekem egyet?Gyakori, hogy hasonló módon próbál értékesíteni nagyon sok cég manapság. Veszély, hogy csak azt tartjuk szem előtt egy üzletben, ami nekünk fontos, hogy eladjuk, amit akarunk. Pedig van az üzletszerzésnek egy sokkal hatékonyabban formája. Ennek első alapkövetelménye: ismerjük meg minél jobban lehetséges partnereinket.
A pásztor ránéz a fiatalemberre, aztán a békésen legelésző nyájra, és nyugodtan azt mondja:
- Rendben.
A fiatalember odamegy az Audihoz, összeköti a mobiltelefonját a notebookjával, az Interneten felmegy a NASA oldalára, GPS helymeghatározójának segítségével letölti egy megfigyelő műhold képeit a környékről, megnyit egy adatbankot, egy szkennelő-programmal összeszámolja a juhokat, majd egy 15 oldalas jelentésben kinyomtatja, aztán odafordul a pásztorhoz és azt mondja:
- Pontosan 87 juha van itt a környéken.
- Igaza van - válaszolja a pásztor. - Válasszon ki egy juhot magának.
A fiatalember kiválaszt egy nem túl nagy, de szép bundájút, és beteszi az Audi csomagtartójába. A pásztor ránéz, egy kicsit gondolkozik, aztán megszólal:
- Ha megmondom magának, hogy mi a foglalkozása, visszaadja?
A fiatalember nagyképűen rábólint.
A pásztor erre azt mondja:
- Maga üzletkötő.
- Honnan jött rá? - kérdezi az.
- Nem volt nehéz - feleli a pásztor. – Először is: idejön anélkül, hogy bárki is hívta volna. Másodszor: egy juhot akart fizetségül azért, hogy megmondja nekem azt, amit úgyis tudtam. Harmadszor: fogalma sincs arról, mivel is foglalkozom valójában. Úgyhogy most adja szépen vissza a pulikutyámat!
Itt egy rendkívül jó alkalom, KATTINTS IDE!
Nézze meg mi sül ki abból, ha időt szán rá rá, hogy jobban megismerje leendő partnereit!
Ezeket a véleményeket, tapasztalatokat a legutóbbi, veszprémi Üzleti Randi Találkozón fogalmazták meg a résztvevők:
Annyi muníciót szedett össze a tárgyalások alatt, hogy ha ráfeküdne, a következő év munkaprogramját össze tudná állítani. Tehát, jó sok ötlet jött, és szakmai együttműködés van kialakulóban.
A találkozók kialakítása, struktúrája lehetővé teszi, hogy koncentráltan lehessen üzleti kapcsolatokat kiépíteni. Ilyen rövid idő alatt, ennyi lehetséges partnerrel nem tudott volna egyébként találkozni.
Kíváncsi volt, hogyan zajlik, és mennyi a hasznosulása egy Üzleti Randi Találkozónak. Örült, hogy eljött, megérte hajnali 4-kor kelni, mert a hasznos tárgyalásokból biztos lesz konkrét üzlet.
Tapasztald meg a saját bőrödön, hogyan tudsz egy nap alatt ennyi céget megismerni, és mennyi üzleti lehetőséget jelenthet számodra!
Bővebb információért KATTINTS IDE!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése