Íme egy aktuális példa. Ki ne hallott volna már a Hiteltársulásról, egy civil kezdeményezésről, melynek elindítását az az egyszerű felismerés adta: hiába van az embereknek lehetőségek fix árfolyamon lezárni a devizahitelt, ha ehhez nincs normális kamatozású forint hitel. A bankok persze élnek az erőfölényükkel. Ezen egy módon lehet változtatni Doubravszky György ötletgazda szerint, ha a hitelesek szerveződnek, összefognak.
Megversenyeztetik a bankokat, ki kínálja nekik a legjobb hitelt.
A mai napon már több mint 100 milliárdnyi hitelösszeg és 9000 hiteles vár megfelelő hitelintézetre.
Már maga a kezdeményezés is figyelemfelkeltő, különleges. Szerepelt a legtöbb hazai, országos médiában, óriási hírverést csapva maga körül.
Egyelőre még nem tudni, mi lesz a végkimenetele ennek a kezdeményezésnek, de ahogyan a szervezők elszántságát látom, biztos vagyok benne, hogy értékelhető eredményt fog hozni.
Számomra ez a kezdeményezés egy dolgot jelent: valóban van értelme az összefogásnak, az együttműködéseknek, és ez nem csak a magánemberekre, hanem az üzleti életre is érvényes.
Számos olyan együttműködésről tudok beszámolni (a klubtagok köréből is), ahol egyedül nem sikerült volna eredményt elérni. Hála Istennek, minden találkozón indulnak el ilyen kooperációk.
De ez még kevés! A találkozóinkon látszik, hogy sokkal több cég tudna sokkal több ügyfélre szert tenni, sokkal több bevételt produkálni, ha nyitottabbak lennének, ha jobban észrevennék a lehetőségeket.
Hogyan találhatsz hosszú távra is alkalmas partnereket?
- Keress kapcsolódási pontokat! Amikor találkozol, tárgyalsz egy cégvezetővel (aki nem potenciális vevőd), azt nézd, hol lehetnek közös kapcsolódási pontok köztetek (pl. olyan partnerei vannak, akik számodra is érdekesek - így be tud ajánlani, olyan tudása, szoftvere, terméke van, amely kiegészítheti a te kínálatodat - így versenyelőnyhöz jutsz, stb.)
Ha viszont elsőként őszintén arra figyelsz, hogyan és miben tudsz a másik segítségére lenni, és ez a cselekedeteiden is látszik, győztél, elnyerted a bizalmát. Miért fontos ez? Mert olyan dolgokba is beavat, olyan információkhoz jutsz, amiről korábban nem is álmodtál. - Akarj együttműködni másokkal! Legyen barátságos a kommunikációd. Egyáltalán, kommunikálj magadról minden olyan értéket, ami másnak hasznára válhat. Érződjön rajtad, hogy hozzád bátran fordulhatnak, hívhatnak.
- Szánj időt a kapcsolatok építésére, ismerkedésre. Rengeteg technikai eszköz van, amely meggyorsítja a munkánkat, online sok minden megoldható, még sincs időnk semmire. A személyes ismeretségek pedig mai is nélkülözhetetlenek a fejlődéshez. Az üzlethez kellenek a kapcsolatok.
- Tanulj meg kérni! Sokan szégyellnek kérni másoktól információt vagy bármilyen segítséget, mert azt gondolják, ez a gyengeség jele. Valójában, ez egyáltalán nem így van. Az emberek általában örülnek, ha kérnek tőlük, ha segíthetnek másoknak, hiszen ettől érzik értékesnek magukat. Ezt a nagyszerű érzést adod meg nekik, ha kérsz tőlük. Persze, kérésed ne legyen szemtelen.
A kérés egyúttal alázatra nevel, amely a jó együttműködés egyik alapja.
Feladat: még az idén legalább egy stratégiai partnerséget alakíts ki valakivel. Meglátod, új távlatok nyílnak meg előtted!
Ha van ötleted együttműködésre, de bizonytalan vagy benne, hogy jó lesz-e, írd meg nyugodtan. Ha tudok, segítek, hozzáteszem a saját szempontjaimat.
Ha komolyan gondolod, hogy több partnerséggel erősíted céged versenyképességét, ajánlok egy nagyszerű alkalmat, ahol kiváló partnerekkel gazdagodhatsz, itt megnézheted a részleteket >>>
(Csak ne mond azt, hogy nincs időm, meg hogy biztos nem lesznek ott olyanok, akik...)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése