2011. szeptember 1., csütörtök

Egy bátor vállalkozó receptje, aki mert alkalmazkodni a változásokhoz

Ahogyan látom, elképesztő mennyiségben elszaporodott a magyar sajtóban a rossz, negatív hír. Ilyenek például:
Elképesztő szinten a cégfelszámolások
Dominóként döntheti a magyar cégeket a svájci frank (és még sorolhatnánk)
A félelem bizalmatlanságot szül
Igen, válság van és ki tudja, mit hoz a jövő. Olyanokat hallani, hogy most jön a második hullám. Persze, a negatív hírek egy részének van alapja, viszont, ha csak ezeket halljuk és hangoztatjuk mindenfele, annak beláthatatlan következményei vannak. Miért?
Mert a sok negatívum félelmet vált ki az emberekből (félünk a jövőnk miatt, lesz-e elég megrendelőnk, mi lesz a cégünkkel...).  A félelem pedig hihetetlenül megakadályoz bennünket abban, hogy előre lépjünk, és előre nézzünk. A félelem bizonytalanságot és kilátástalanságot szül, ezek pedig növelik a bizalmatlanságot egymás iránt. Ha viszont a gazdasági életben eluralkodik a bizalmatlanság, egyre kevesebb lesz az üzlet - és ugye ez senkinek sem jó.

Igazából a problémák gyökere a bennünk lévő félelem.
Mit lehet tenni? 

Kezdd ezzel a 2 dologgal. Ha következetesen figyelsz rá, szépen, egyre nagyobb intenzitással hozza az eredményeket, és egy idő után már a vevők fognak keresni téged.
  • Még inkább egymásba kell kapaszkodni, akkor is, ha a közvélemény ebben nem lát fantáziát. Tehát, keress, építs, mélyíts kapcsolatokat, és töreked az együttműködésekre!
    (Ahogyan egy korábbi bejegyzésben olvashattad: a magányos farkasnak nem nagy a territóriuma.)
  • Ajándékozz figyelmet és bizalmat az érdeklődő, a leendő partnered számára. Azt nézd, miben tudnál a segítségére lenni, hogyan tudod a valódi igényeit kielégíteni. (Valóban, jól látod, ez nem egy elterjedt gondolkodásmód, de működik).
Bohus György
Hoztam egy jó példát, egy bátor vállalkozó - Bohus György receptjét, aki mert nyitott lenni és alkalmazkodni a változásokhoz:


Bohus György a Center Tool Szerszámkereskedő Kft. ügyvezetője (klubtagunk) például nem néz tv-t. Igyekszik kizárni az életéből azokat a negatív tényezőket, amelyek akadályozhatják abban, hogy a cége fejlődésére koncentráljon.

Egy beszélgetésben ezeket mondta:
Már 2009 elején észrevettem, hogy változik a piac. Különböző szakmai konferenciákon, kapcsolatépítő rendezvényeken (Üzleti Randi) vettem részt, és úgy gondolom, időben felismertem, hogy ez a helyzet, amit most sokan válságnak hívnak, a negatívumok ellenére egy óriási lehetőség, és ezt próbáltam kihasználni. Az elmúlt 2 év azt bizonyítja, hogy ezt jól gondoltam.
2010-ben 20 %-ot növekedtünk árbevételben és árrésben is. 2011-re pedig 40 %-os növekedést tervezek!
A legfontosabb a hozzáállás, a gondolkodás. Ahogy mondják, a fejben dől el minden.
Először is rendet tettünk a cég működési folyamataiban. Például a dolgozóink feladatkörét összehangoltuk, lerövidítettük az információáramlást, megszerveztem a dolgozóim képzését is. Elkezdtük a szervezetfejlesztésünket is. Növeltük a dolgozók önállóságát és felelősségtudatát. Természetesen a kontrollálást megnöveltem.  
A vevőszerzés tekintetében számunkra az első lépés az volt, hogy ne veszítsük el a meglévő ügyfeleinket. A cégvezetők gyakran megfeledkeznek erről.  Figyelünk az ügyfelek igényeire, gyorsabban próbálunk reagálni, árajánlatot adni, a szállítási határidőt csökkentettük, és így tovább. Ezekkel tudtuk elérni, hogy a meglévő vevőink elégedettek legyenek, és még jobban ragaszkodjanak hozzánk és még többet rendeljenek.  
Minden eszközt megragadunk az új vevők szerzéséhez is. Eggyel több üzletkötővel dolgozunk. Továbbá bárhol vagyok, megpróbálok kapcsolatokat építeni, ismerkedni. A személyes kapcsolatépítésre nagyon jó például az Üzleti Randi Találkozó is. Ezekből sokszor üzlet is származik.
Én is tapasztalom, hogy a cégek passzívabbak és nehezebb értékesíteni. De ez egy természetes folyamat. Ez azért van, mert megváltozott a piac. A korábbi eladási technikák már nem biztos, hogy beválnak, vagy csak nehezen működnek. Aki el akar adni, az nem sok sikert ér el. Mi például nem eladni akarjuk a termékeinket, hanem a vevő igényeire fókuszálunk minden erőnkkel.
Nyitottság és szemléletváltás nélkül nem tudnék egyről a kettőre jutni.
Ha szeretnéd, hogy jobban menjen a céged, ne sajnáld az időt a személyes kapcsolatok építésére, hiszen ezekből lesznek a konkrét üzletek. 
Szeretettel hívlak a 21. Üzleti Randi Találkozóra! Attól nem kell félned, hogy nem találsz partnert - a találkozóink tapasztalata bizonyítja.

Találkozzunk SZEPTEMBER 29-ÉN!

Bővebb információkat >>> ITT TALÁLSZ!   <<< ezen az oldalon videóbeszámolót is találsz az eredményekről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése