2011. április 20., szerda

A kézfogás többet ér egy húsz oldalas szerződésnél

Tóth Péter
Április 19-én tartottuk az Üzleti Randi kivételes Nyílt Szekció Napját, ahol a meghívott vendégünk Tóth Péter volt, a Lipóti Pékség tulajdonosa, Lipót polgármestere. A hallgatóság egy nagyszerű üzletembert ismerhetett meg a személyében, aki a nulláról ma egy150 darabos mintabolthálózatot lát el nap mint nap pékáruval. Négyszáz embert foglalkoztat közvetlenül és további hatszáz alvállalkozónak ad munkát.
Volt egy kérdésem Tóth Péterhez: mitől egyedi az ő cége a sok pékség között. Meglepett a válasza, hiszen nem a termékei minőségére, gyártási technológiájára, egyedi design-jára, boltjai szépségére, stb. vonatkozott a válasza, hanem valami egészen mást említett.

Nem kötöttem papíron szerződést az alvállalkozóimmal!
Én olyan világban nőttem fel, hogy egy kézfogás többet ér egy 20 oldalas szerződésnél. Ha valaki úgy akar velünk együtt dolgozni, akár alvállalkozóként is, hogy mint egy multinál minden apró részletet pontosan rögzítünk, akkor abból biztos nem lesz hosszú távú együttműködés, mert nem a papír tartja össze az üzleti partnereket.
Fő állású "Mátyás királyunk" van, aki álruhában járja a boltjainkat, próbavásárlásokat végez, és tíz dolgot figyel a bolt környezetétől, tisztaságától, az árak feltüntetésén keresztül a megfelelő, ügyfélbarát kiszolgálásig. Ha hiányosságokat tapasztal, figyelmeztetjük az alvállalkozót, ha továbbra sem tudja betartani, megválunk tőle. Erre eddig még csak egyszer volt példa.
Tóth Péter saját bevallása szerint az összefogás, az együttműködések nélkül nem tartana ott, ahol ma tart, és nem tudott volna ilyen mértékű fejlődést elkönyvelni. Akkor lesz egy együttműködésből hosszabb távon is hasznon, ha mindegyik fél tiszteletben tartja és tekintettel van a másik érdekeire, továbbá következetesek a kiváló minőség megtartásában, az ügyfélcentrikus hozzáállásban.

Papp Zoltán
A második vendégünk, egyben házigazdánk Papp Zoltán, a Tahitian Noni Aréna igazgatója volt.

Zoltán elmesélte, hogyan járult hozzá a bizalom építése a személyes és vállalkozói sikereihez. Kezdetben ő is ugyanúgy gondolkodott, mint bármelyik mostani magyar vállalkozó: rövid idő alatt minél több terméket értékesíteni.
Minél jobban "rágörcsölt" a siker elérésére, annál kevesebb eredményt ért el.
Történt egy fordulat az életében, aminek hatására próbálta háttérbe szorítani személyes motivációit, érdekeit. Helyette arra törekedett, hogy minél többet adjon, és tényleg arra figyeljen, miben tud mások segítségére lenni.

Miután képes volt így hozzáállni az üzlethez, valami nagyszerű dolog történt: elkezdtek csörögni a telefonok, jöttek a megkeresések. Azóta is olyan emberekkel ismerkedett meg, olyan "körökbe" került be, amelyről korábban nem is álmodott.

Valóban, nem könnyű magunkat háttérbe szorítani, "nem nyomulni"! Szemléletváltást igényel, amelyet nem mindenkinek sikerül megvalósítani.

Íme néhány kép az Nyílt Üzleti Randi Szekcióról:

Ha Te is szeretnél értékorientált üzletemberekkel, nagy cégek beszerzési vezetőivel találkozni,
itt egy nagyszerű lehetőséget kínálok,
kattints ide >>>



1 megjegyzés:

  1. Gratulálok!
    Úgy tűnik az értékek az értékes helyeken, és az értékes emberek körül lokalizálódnak! :)

    VálaszTörlés