De a befele fordulást fel kell hogy váltsa a nyitás az üzleti partnereink felé. Elengedhetetlen, hogy egy kicsit MÁSKÉPP is kommunikáljunk velük. Itt az idő, hogy "megfogjuk egymás kezét"!
Íme 4 adventi tipp a bensőséges kommunikációhoz:
1. Mondj köszönetet!
Köszönje meg valamiféle formában (levélben, telefonon) az ügyfeleinek - nem baj, ha egy kis kreativitást is visz a dologba -, hogy hűséges volt Önhöz ebben az évben. A köszönet és a hála hiánycikk manapság a cégek között. Gyakran addig fontos az ügyfél, amíg vásárol, utána elengedjük a kezét. Ugye Önnél nem így van!A személyes kapcsolatok ápolásának egy különleges módja lehet, ha például megköszöni a korrekt együttműködést, a kedvező árat, a pontos szállítást a beszállítóinak! Erre bizony kevesen gondolnak, pedig ilyen magatartással teljesen lekenyerezi a beszállítóit, akik elsőnek Önt fogják ajánlani az ismerősüknek. Nem beszélve arról, hogy jövőre ezek után biztos nem fog árat emelni.
A köszönetnyilvánítás azokhoz is szólhat, akik még nem ügyfelei, csak valahol találkozott velük, megkapta névjegykártyájukat, bejelölték a Facebook-on, stb. Köszönje meg azt nekik, hogy ebben az évben valamilyen szinten megismerhette őket, hogy ismerősök lettek, és talán jövőre valamilyen módon segítségére lehetnek egymásnak.
2. Ajándékozz!
A köszönet konkrét kifejezése az ajándék. Természetesen, lehet ez egy képeslap, egy találóan megfogalmazott email, egy apró, kézzelfogható ajándék. Ha jól ismeri ügyfelét, akkor akár személyre szabott figyelmesség is lehet. De meg is látogathatja a kiemelkedő partnereit személyesen, elbeszélgetve velük azokról a dolgokról, amelyek most foglalkoztatják őket. Ez még hasznára is válhat, hiszen olyan szükségleteikről beszélnek, amelyet Ön jövőre ki tud elégíteni plusz termékkel, szolgáltatással.
Egy a lényeg, az ügyfele érezze abból, amit tesz vagy ad, hogy ő valóban fontos Önnek.
Ha van rá módja, találjon rá alkalmat, hogy megajándékozza valamivel leendő partnereit is (ingyenes, fontos információkkal - ez ne reklám legyen, hanem valóban ajándék!!!, egy kipróbálási lehetőséggel, egy ingyenes konzultációval.)
3. Ne félj kérni!
Egy bensőséges kapcsolathoz, amelyet Ön ápol ügyfeleivel feltétlenül hozzátartozik, hogy ne féljen kérni, ha valamire szüksége van. A legegyszerűbb, ha megkérdezi tőlük, miért választották Önt, illetve mért maradtak Önnel ebben az évben. Mi tetszik nekik a termékében, szolgáltatásában. Olyanokat fognak válaszolni, amire nem is gondolt volna, és amelyekből rengeteget tanulhat.De ha ezen kívül szüksége volna egy webes szakértőre, egy pályázati tanácsadóra, egy laptopra, egy irodára, egy németországi partnerre, stb., kérje meg beszállítóit, ügyfeleit, legyenek segítségére, ajánljanak valakit.
Higgye el, örülnek, hogy segíthetnek. Így egy picit másfajta, talán magasabb szintű, erősebb kapcsolat is kialakul önök között.
4. Ismerd be, hogy nem vagy tökéletes!
Amikor értékesítünk, általában a legjobb, legszebb arcunkat mutatjuk. Ez érthető is. A karácsony előtti meghittebb időszakban, amikor üzenetet küld partnereinek, vallja be őszintén, hogy pl. nem tökéletes az ügyfélszolgálata; bármennyire is szeretné, még nem tud 3 napra szállítani; előfordultak minőségi kifogások, de azon van, hogy 2011-ben ezek a problémák már ne legyenek, és még elégedettebbek legyenek a vevők. Ilyenkor sokkal megértőbbek, megbocsátóbbak az emberek a hiányosságokkal kapcsolatban. Bátorítsa ügyfeleit, hogy mondják el őszintén véleményüket, építő kritikájukat.Ez a gesztusa tovább építi a bizalmat, és paradox módon a hibák bevallása ellenére meglátja, eszük ágába sem jut elmenni a versenytárshoz.
Jó készülődést kívánok Önnek, és használjon ezekből minél többet!
Ossza meg a többi olvasóval, Ön hogyan kommunikál így év végén partnereivel?
Mivel ajándékozza meg őket?
Kedves István!
VálaszTörlésNagyon jó bejegyzés, köszönöm! Pont azon morfondíroztam, hogy "hogyan is kellene az évet szépen lezárni, annyi aranyos, kedves kis ügyfelem van, akiknek szeretnék valamit adni, de vajon mit és hogyan...?"
Köszönöm ezt a gondolatébresztő írást!
Terjéki Nóra