2009. május 29., péntek

Soha nem látott módon felértékelődnek az üzleti kapcsolatok

Annak ellenére, hogy nincs nap, amely ne hozna magával még mindig üzembezárásokat, ne kerülnének lehetetlen helyzetbe vállalkozások, mégis vannak cégek - akármilyen hihetetlennek is tűnik -, akik azt mondják magukról: nem akarnak részt venni a gazdasági válságban, illetve nem is nagyon hatott rájuk.
No, ez nem néhány „eszement” üzletember mókásnak tűnő megállapítása, hanem egy nagyon is érthető reakció azoknál a cégvezetőknél, akiknél a gazdasági gondok nem reményvesztettséget, bezárkózást, pesszimizmust eredményeztek, hanem éppen ellenkezőleg: úgy érzik, most van itt az ideje a nyitásnak, az új lehetőségek megtalálásának.

Ezt igazolja a közelmúltban készített felmérésünk is, amelynek keretében 107 cég mondott véleményt arról, hogyan tekintenek saját helyzetükre, cégük kilátásaira.
Nagyon elgondolkodtató eredmény született: a vállalkozások 22,4%-a látja elég rosszul a saját helyzetét, csak vegetál, nem érdeklik új lehetőségek, és ha így folytatódik a válság, valami másba kell fogniuk. Viszont a válaszadók 77,6%-ka (!!!) (tehát több, mint háromnegyed részük) keresi, kutatja az új lehetőségeket.

Ez rendkívül jó hír! Azt jelenti: igenis van esély az összefogásra, van esély, hogy megtaláljuk más cégekkel z együttműködés lehetőségeit, és ne valamilyen csodában reménykedjünk. Hátha majd valaki segít.

Tehát most van itt az ideje a kommunikáció, az új kapcsolatok keresésének, újításoknak, új piacok felé nyitásnak.


Egy biztos, nem lehet úgy folytatni a tevékenységünket, ahogy eddig tettük, mert aki a régi módszerekkel próbálkozik, szükség szerűen csalódni fog.

Arra biztatok minden vállalkozást, ne zárkózzon be és ne legyen pesszimista, ne csak a saját gondjával-bajával legyen elfoglalva (holott az is érthető). Igenis vannak üzleti lehetőségek, csak nyitottnak kell maradni. Azt gondolom, hogy csak az ilyen nyitott vállalkozásoknak van esélyük arra, hogy a kedvezőtlen körülmények ellenére fejlődni tudjanak.

Nagyon érdekes, hogy az internet korában a személyes találkozások mégis milyen óriási szerepet töltenek be. Nagyon sok partnerünk elmondta, hogy mélyen hisz a kölcsönös előnyökön alapuló személyes kapcsolatokban, számára sokkal eredményesebb, ha meg tud szólítani embereket. Sokkal több együttműködési pontot talál, ha személyesen megismerhet más cégeket. Gyakran előfordul, hogy ilyen találkozásokkor olyanok dolgok is előjönnek, amelyre álmukban sem gondoltak volna. A jó üzlet valójában emberi kapcsolatokon alapszik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése