2012. október 11., csütörtök

Mi alapján dönt egy vevő? Egy Nikon vásárlásának viszontagságai


Néhány hete történt velem a következő eset.
Egy modernebb, jobb minőségű fényképezőgépre volt szükségem. Rendkívül megtetszett a Nikon D3200 típusa, ráadásul két objektívvel.  Igaz, nem olcsó, de úgy döntöttem, hogy megveszem. Hosszú ideig fogja segíteni a munkánk.

Mivel szegedi vagyok, először körülnéztem a városban, hol vásárolhatok ilyen gépet. Találtam is egy boltot, amely ráadásul egy országos hálózathoz tartozik.
Itt kezdődött a kálváriám.


Bementem. Egy hölgynek elmondtam milyen készüléket akarok, milyen objektívekkel. Megismételte szegénykém a mondandómat, de egyetlen paraméter sem stimmelt (talán csak az, hogy Nikon készülék) az általam elmondottakkal. Ekkor türelmesen megismételtem. Elkezdte nézni a számítógépén az árakat. Kis szünet után elrebegte az összeget. Felcsillant a szemem, mert olcsóbb volt, mint amit az interneten láttam.

Amikor rákérdeztem a részletekre, elbizonytalanodott, és kiderült, hogy néhány paraméterre ismételten rosszul emlékezett. (Azért volt olcsóbb). Újra elmondtam, milyen készüléket szeretnék.
Ekkor kicsit puffogva a mellette lévő kollégájára mutatott, és azt mondta: inkább neki mondjam el.

Hát jó. Kb. 10-15 perc ottlétem után ismét, immáron negyedszerre elmondtam, milyen készüléket szeretnék. A kolléga is utána nézett a számítógépen.
- Nincs - volt a válasz. Meg kell rendelni.
- Rendben. Mikorra várható?
- Talán két hét, de sok mindentől függ!
- Mitől?
- A pesti kollégáim ezt az időt szokták mondani. De majd rájuk email-ezek (ki tudja, miért nem telefonon kérdezte meg), és visszajelzek Önnek. Megadja a telefonszámát?
Felcsillant a szemem, micsoda figyelmesség és gyakorlatiasság. Persze megadtam.
Azt ígérte, hogy másnap reggel mindenképpen visszaszól.

Másnap várom, várom a telefont.
Kora délután már nem bírtam tovább, felhívtam őket.
Az eladó szűkszavúan csak annyit közölt (semmi elnézést, hogy nem hívtam...), csak azt tudja mondani, hogy kb. 2 hét, de lehet több is.
Tehát, új információhoz nem jutottam.

Patt helyzet. Úgy láttam, itt nem jutok előre.
Keresgéltem az interneten, míg belebotlottam egy pécsi cégbe. Hívtam őket. Egy kedves hangú hölgy vette fel, rögtön képben volt. Kérdeztem, válaszolt. Felajánlotta, hogy egy műszakis munkatársa felhív, tőle egészen részletesen tudok kérdezni.
Valóban. Egy órán belül jött a hívás. Barátságos volt és segítőkész. Gyakorlatilag mindent megbeszéltünk.

Másnap elutaltam az összeget. Tájékoztattak, mikor fogja hozni a futár. Úgy is lett.
Utána jött egy email, hogy remélik elégedett vagyok a készülékkel.
Hát, ettől "elolvadtam".

Tehát, mi alapján dönt a vevő?
Lám-lám, mekkora különbség volt a két cég ügyfélhez való hozzáállása, ügyfélkapcsolata között. 
A végén, a vásárlásnál pedig ez döntött. Hiába volt a másik itt helyben.

Tanulság
Az üzleti kapcsolatok esetében is ugyanezek a szempontok dominálnak.
Ha figyelmes és kedves vagy a leendő partnereddel, tárgyalóféllel, figyelsz az ő igényeire és nem azt érzi rajtad, hogy valamit rá akarsz sózni, már 50%-ban megnyerted a csatát.
Tehát, gyakran nem csak a termék vagy szolgáltatás számít (sőt!), és nem is az ár, hanem a hozzáállás.

Neked milyenek a tapasztalataid?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése